איגוד הקבלנים

לא צריך לשלם הרבה על רישיון קבלן! מחיר זול מובטח!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

תוכן עניינים:

ענף הבניין הוא ענף עצום, שנחשב לאחד הענפים הגדולים ביותר בישראל ולמעשה בכל מדינה. בענף זה מועסקים מאות אלפי מועסקים והוא מגלגל מיליארדים רבים של שקלים בכל שנה. קבוצה אחת של שחקני מפתח בענף זה הם קבוצת קבלני הבניין, שאחראים למעשה לכל שלבי הביצוע של תהליכי הבנייה על כל השלבים שלהם וכל הפרטים שלהם. אלו הם האנשים שאחראים על בטיחות העובדים, על שכרם והעסקתם, על הסטנדרטים המקצועיים, על העמידה בתקנים ועל ביצוע העבודה והשגת המטרה בכל פרויקט. עם כל כך הרבה אחריות על הכתפיים, חייבים קבלנים אלה לעמוד בסטנדרטים מאוד ברורים של מקצועיות ואחריות אישית ומקצועית ומן הצד השני גם זכאים לזכויות המגיעות להם בעבודתם עצמם ועל כל זה אחראי למעשה המוסד שנקרא איגוד הקבלנים, שעליו יספרו לכם מעט יותר בשורות הבאות, המומחים של חברת התקווה.

מהו איגוד הקבלנים?

איגוד הקבלנים הוא ארגון מקצועי המאגד את כל הקבלנים הפעילים בישראל. באיגוד זה יכול להיות חבר כל קבלן ובלבד שהוא קבלן רשום המחזיק ברישיון קבלן כחוק. האיגוד כולל בתוכו שורה של מחלקות, שכל אחת מהן מטפלת בסוגיות שונות המעסיקות את עולם הקבלנים. זהו האיגוד שמייצג את הקבלנים למשל מול רשם הקבלנים בכל הנושא של רישוי קבלנים. זהו האיגוד שמטפל בכל הנושאים התעסוקתיים של הקבלנים, שמייצג אותם מול הממשלה ונלחם עבור מה שחשוב לענף כולו ושלמעשה מטפל ברמה העליונה בכל מה שקשור להתנהלותם המקצועית והעסקית של קבלני בניין.

מי יכול להתקבל לאיגוד הקבלנים?

כאמור, כל קבלן יכול להפוך לחבר באיגוד ובלבד שהוא מחזיק בידיו רישיון קבלן כחוק. למרבה הצער, בישראל פועלים אלפי קבלני בניין, קבלני שיפוצים וקבלנים בתחומי התמחות אחרים, שאין להם כלל רישיון קבלן ולכן פועלים בניגוד לחוק הישראלי. ככאלה, קבלנים אלה לא יכולים להפוך לחברים באיגוד. עבור מרביתם זה נראה כמו הפסד קטן מאוד שלא היה יכול להעסיק אותם עוד פחות ממה שהוא מעסיק אותם היום, אלא שקבלנים רשומים וותיקים יודעים היטב עד כמה חשובה החברות באיגוד ועד כמה יכולה חברות זו לתרום לפעילותו העסקית ולהתקדמותו המקצועית של כל קבלן בכל תחום התמחות. זה המקום אולי להדגיש שכל קבלן רשום יכול להצטרף לאיגוד הקבלנים ולא משנה אם מדובר בקבלן אינסטלציה, קבלן חשמל, קבלן שיפוצים, קבלן בניין, קבלן עפר או כל קבלן אחר בכל תחום התמחות אחר.

מהי התרומה של איגוד הקבלנים לחבריו?

ובכן, איגוד הקבלנים בראש ובראשונה מעניק תרומה משמעותית לענף הקבלנים כולו. זאת אומרת שמהפירות של מאבקי ומאמצי האיגוד, יכולים ליהנות גם קבלנים לא רשומים, אם כי קבלן רשום הוא בלאו הכי קבלן שפועל הרחק מצל החוק ולכן זה לא כל כך משנה מה עושה הממשלה ועד כמה מצליח האיגוד לבלום צעדים שיכולים לפגוע בקבלנים – קבלנים לא רשומים גם כך פועלים מחוץ לגבולות החוק. יחד עם זאת, חברות באיגוד מעניק לקבלנים עוד שורה של יתרונות ואחד החשובים שבהם הוא היותה של חברות זו תנאי להשתתפות במכרזים רבים ובפרויקטים אחרים, גם כאלו שאינם מתבססים על מכרז. ככלל, קבלנים רשומים הם הקבלנים היחידים שיכולים להגיש הצעות למכרזים ממשלתיים וציבוריים ובמרבית המקרים גם למכרזים גדולים במגזר הפרטי. אבל בנוסף לכך, במכרזים רבים ישנה דרישה כי הקבלן המציע יהיה חבר באיגוד הקבלנים והיעדר חברות כזאת, יכולה לפגוע בסיכויי הקבלן לקבל את המכרז לו הוא רץ.

מדוע חשובה החברות באיגוד עבור בעלי המכרזים?

כפי שפתחנו ואמרנו קודם לכן, ענף הבניין הוא ענף גדול מאוד שבו מתנהלים פרויקטים

איך להירשם לאיגוד הקבלנים

בהיקפים כספיים גדולים מאוד. יזם שיוצא לפרויקט חדש, לוקח על עצמו סיכונים גדולים ואחד הדברים החשובים לו ביותר הוא לוודא כי הוא מצמצם את רמת הסיכון בה הוא פועל עד כמה שניתן. אחת הדרכים המרכזיות לעשות זאת היא להקפיד על עבודה עם קבלנים רשומים בלבד. היותו של קבלן, קבלן רשום, מצביעה על כך שמדובר באיש מקצוע רציני שגם עומד בכל הקריטריונים הנדרשים לקבלן הרישיון וזה לבטח יותר מקצועי ויותר בטוח מאשר קבלן שאפילו את המאמץ הזה לא עשה מעולם. בנוסף לכך, חברות באיגוד הקבלנים היא נכס ממש כמו המעמד של קבלן רשום וקבלנים המחזיקים בחברות זאת, בין באופן מודע ובין באופן בלתי מודע, מקפידים מאוד על סטנדרטים מינימליים של מקצועיות ושירות על מנת להבטיח שהחברות לא תילקח מהם. קבלנים רשומים חברי איגוד הקבלנים הם בדרך כלל הקבלנים המקצועיים ביותר בשוק, הקבלנים שעליהם ניתן לסמוך במידה הרבה ביותר ולכן אנשים שיוצאים למכרזים בהם הם צפויים להשקיע כסף רב, רוצים להתמקד בקבלנים אלה כחלק מהניסיון שלהם למזער את הסיכונים שבתוכם הם פועלים.

איך מתבצעת ההרשמה לאיגוד הקבלנים?

הרשמה לאיגוד היא בעיקרה תהליך פרוצדורלי, אם כי במסגרתו בוחן האיגוד את פעילותו שלמהו איגוד הקבלנים הקבלן על מנת שניתן יהיה לסווג אותו בקבוצה הנכונה באיגוד. כמו כן, במסגרת התהליך בודק האיגוד את ההיסטוריה המקצועית והשירותית של הקבלן, בוחן את עברו הפלילי, מוודא כי מדובר בקבלן רשום ואף בוחן את הרקורד שלו בסוגי הפרויקטים השונים. את תהליך ההרשמה לאיגוד אתם יכולים לבצע לגמרי בעצמכם אבל גם את התהליך הזה מומלץ לבצע בליווי של גורם מקצועי, שיבטיח בדיקה ראויה ומהימנה של כל הנתונים שלכם והפיכתכם לחברי האיגוד במהירות הרבה ביותר.

במקרים רבים, הצורך להירשם לאיגוד מתעורר כאשר רוצים לגשת למכרז ואז מגלים שחברות באיגוד הוא תנאי הכרחי שבו צריך הקבלן לעמוד על מנת להגיש בכלל הצעה למכרז. במקרים אלה, נדרש הקבלן לעבור את התהליך של רישום כחבר איגוד הקבלנים וזאת כאשר עליו להמשיך ולנהל את פעילותו העסקית השוטפת. זהו בדיוק המקום בו יכול גורם מקצועי לסייע לכם גם להשלים את התהליך כמה שיותר קל ומהר וגם להבטיח שאכן תהיו זכאים להפוך לחברים באיגוד. גורם מקצועי זה גם יוכל לסייע לכם להבין כיצד תוכלו למנף את החברות שלכם באיגוד בצורה הטובה ביותר, להכיר את פעילות האיגוד ולהבין באילו נושאים תוכלו לפנות לאיגוד, לרבות בנושאים של מימון פרויקטים, שיתופי פעולה ועוד.

אחת החברות המובילות בישראל בתחום השירותים העסקיים והמקצועיים לקבלנים בישראל היא חברת התקווה ואם אתם רוצים לעבור תהליך של רישום קבלן, הוצאת רישיון קבלן או הצטרפות כחברי איגוד הקבלנים, זוהי ללא ספק החברה שאליה אתם רוצים לפנות. חברת התקווה מעסיקה צוות של אנשי מקצוע המכירים את ענף הבניין בישראל לפניי ולפנים, מכירים את כל התהליכים הפרוצדורליים ואת כל הקריטריונים שיש לבחון בכל תהליך של רישוי ורישום קבלנים כמו גם בתהליכי הצטרפות לאיגוד. החברה תבצע עבורכם את כל התהליכים הפרוצדורליים הנדרשים על מנת להשלים את הצטרפותכם לאיגוד וכן תנהל עבורכם את כל ההתקשרות מול האיגוד עד לאישור החברות שלכם. מרגע קבלן האישור, תוכלו להשתמש בחברותכם גם לצורך הגשת הצעה למכרזים שונים בהם נדרשת חברות זו כתנאי הכרחי וגם למגוון רחב של צרכים נוספים בהם יכול לכם איגוד הקבלנים ויש לא מעט כאלה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!