תקנות רישום קבלנים

לא צריך לשלם הרבה על רישיון קבלן! מחיר זול מובטח!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

תוכן עניינים:

תקנות רישום קבלנים

תקנות רישום קבלנים נועדו בכדי להסדיר את כל הנוגע לענף הבינוי והשיכון, זאת על ידי אכיפה של חוקים ותקנות שונים המבטיחים את בטיחות הבנייה, ואנשי מקצוע מורשים. מי שאחראי על תקנות אלו ועל אכיפתם הוא רשם הקבלנים הנמצא תחת משרד הבינוי והשיכון. כל קבלן מורשה חייב להיות רשום בפנקס הקבלנים, תקנות רישום הקבלנים קובעות את מידת הסיווג של הקבלן והאם הוא עומד בתקנים הנדרשים.

 

למה צריך את זה?

תקנות רישום קבלנים נקבעו לראשונה בשנת 1969, זאת לאחר הבחנה בפריצות גדולה בכל הנוגע לענף זה. מלבד לכך שעבדו קבלנים רבים ללא כל הכשרה, הבעיה העיקרית הייתה ריבוי סיווג עבודות, שכן כל קבלן לקח על עצמו תחומי התמחות שכלל אין לו ניסיון בהם. החוק נועד בכדי לעשות סדר בכל הבלגן, החוק קובע את הגדרתו הבסיסית של כל קבלן, מהן ההרשאות שלו, ובאותה שונה גם הוקם גוף אחד שהוא האחראי על כל הסדר הזה. גם היום ישנם עדיין קבלנים אשר אינם רשומים בפנקס הקבלנים ועובדים לכל דבר ועניין, חוקי זה לא לרוב. קבלן אשר עוסק בתחומי הבנייה הראשיים יהיה חייב להיות בעל רישיון והכרה על ידי משרד הבינוי והשיכון, למען האמת כל עבודת שיפוץ העולה על 40,000 ש"ח, או עבודה אשר דורשת היתר בניה תהיה חייבת להיעשות על ידי קבלן העומד בתקנות רישום קבלנים.

תחומי בנייה

כפי שציינו, תקנות רישום קבלנים נוצרו בכדי לעשות סדר בבלגן. לתחום הבנייה ענפים שונים ונרחבים, לא מדובר רק על בניית מבני מגורים, אלא כל מבנה אשר דורש היתר בנייה חייב להיעשות על ידי קבלן מורשה. תחומי הבנייה מתחלקים לכל התחומים הבאים: תחום הבנייה, תחום תשתיות ופיתוח, משאבות, גשרים, עבודות עפר, מיזוג אוויר, שיפוצים, איטום, חשמלאות, הנחת קווי רשת, רמזורים ועוד… בעבר הבעיה הייתה שכל קבלן היה יכול להציע את שירותיו עבור כל תחומי ההתמחות ללא כל הכשרה בתחום ספציפי.

 

לא רק בשביל הלקוח

אחת הסיבות שנוצרו תקנות מסוימות לרישום קבלנים היא בכדי להבטיח שבסופו של דבר הלקוח יקבל את הסחורה עליה הוא שילם. לא תמיד זה עובד, לעיתים עדיין אנו יכולים להיתקל בקבלן שאינו מקצועי ואינו עונה על הדרישות, אך על ידי רישום קבלנים צמצום האפשרויות להונאה בהחלט נמוך. כל לקוח יכול לבדוק האם הקבלן מולו הוא עובד נמצא תחת הרישומים של משרד הבינוי והשיכון, כך יוכל לדעת אם כדאי לא להמשיך לעבוד מולו. נציין עוד פעם, כאשר מדובר על בנייה הדורשת היתר בניה, עבודה מול קבלן ללא רישיון תמנע מכם להשיג את היתר הבנייה המיוחל. 

מבעד לכך שתקנות רישום קבלנים נוצרו בכדי להקל על הלקוח בבחירת איש המקצוע, ישנה עוד סיבה והיא דווקא בצד השני של המתרס. תקנות רישום קבלנים נוצרו בכדי לעודד בנייה בטוחה ומקצועית, בדרך זו משרד השיכון והבינוי מסנן קבלנים שאינם מקצועיים וכך העבודה מתחלק אל מול פחות קבלנים. 

בטיחות אל מול מחיר

סביר להניח שכאשר תפגשו באיש מקצוע אשר עובד ללא רישיון הוא יציע לכם סכומים נמוכים יותר עבור העבודות שלו. האם כדאי לקחת את הסיכון ולשלם פחות עבור קבלן שאינו מוכר על ידי משרד הבינוי והשיכון? אם לומר את האמת, אין לדעת אם מדובר על איש מקצועי או לא, מה שכן אפשר לדעת הוא שהיתר בניה לא תקבלו. תקנות רישום קבלנים נועדו בכדי להבטיח עבודה תקנית ובטוחה, עבודה אשר לא תסכן את המתגוררים בה, וכמו כן גם עבודה אשר תבטיח שלא תהיינה הוצאות נוספות עבור תיקונים או הוצאת היתר בניה בדיעבד. 

 

לסיכום

תקנות רישום קבלנים נחקקו בשנת 1969 וחודשו לאחר מכן, תקנות אלו הן המפתח שלכם למציאת קבלן אמין ומקצועי לעבודות אותן אתם צריכים, בין אם מדובר על שירותי אינסטלציה ובין אם מדובר על פרויקט בנייה חדש. כיום השוק אינו פרוץ כפי שהיה בעבר, אך עם זאת עדיין סביר להיתקל בבעלי מקצוע שעובדים ללא רישיון. הסינון הראשוני שלכם צריך להיות על פי בחירת איש מקצוע מורשה, רק כך תוכלו להבטיח עבודה בטוחה ומשתלמת לטווח הארוך.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!