מבחני קבלן רשום 131

לא צריך לשלם הרבה על רישיון קבלן! מחיר זול מובטח!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

תוכן עניינים:

מבחני קבלן רשום 131  מבחני קבלן רשום 131

כיום ענף הבנייה נחשב למבוקש מאוד, אך לפני שאתם פוסעים את הצעדים הראשונים שלכם בתחום עליכם לדעת במה אתם רוצים לעסוק. ענף הבנייה הוא מכלול אחד גדול של ענפים רבים אחרים, חלקם מבוקשים, חלקם מבוקשים פחות. קבלן רשום 131 הינו אחד מהמקצועות המבוקשים ביותר בתחום הבנייה כיום, לפניכם כל מה שאתם צריכים לדעת על ענף זה.

 

מבחני קבלן רשום 131 – מהו קבלן רשום 131?

ענף הבנייה מתחלק לענפים רבים, זאת מכיוון שבעבר היה המקצוע פרוץ מאוד וכל קבלן היה עוסק במגוון רחב של עבודות קבלניות. כעת, בזכות רשם הקבלנים ופנקס הקבלנים ניתן לדעת על כל קבלן רשום מהו תחום ההתמחות שלו ודרגת סיווג, כך יוכל הלקוח להכיר את המגבלות של הקבלן (עוד נוסיף בהמשך מדוע זה למעשה יתרון עבור הקבלן). בפנקס הקבלנים כל ענף וכל תחום התמחות ממוספר, קבלן רשום 131 הוא למעשה קבלן שיפוצים. כיום בפנקס הקבלנים ישנם שני סוגים של סיווג 131 – האחד הוא א'1 והשני סיווג ק'.

כל סיווג מגביל את הקבלן מבחינת היקף עבודה, זאת בהתאם לניסיון של הקבלן ורמת המקצועיות שלו. לאחר שנה בה קבלן נמצא בסיווג כלשהו יכול הוא להגיש בקשה להעלאת סיווג אם עומד בכל התנאים הנדרשים. ההבדל בין סיווג א'1 לבין סיווג ק' גם הוא מבחינת היקף עבודה על פי סכומים נקובים בפנקס הקבלנים. בקצרה, היקף פרויקטים שיוכל לקחת ק' הינם מצומצמים בלפחות כשליש מאשר מה שיכול לקחת סיווג א'1 (לפני מע"מ, עבור פר פרויקט).

למה כל כך חשוב להיות קבלן רשום?

אתם בוודאי מכירים אדם שהוא קבלן שיפוצים, ישנן שתי אפשרויות או שאותו אדם עובד ללא רישיון או עם רישיון. החיסרון שיש בעצם היות הקבלן ללא רישיון הוא הגבלת העבודה מבחינת היתרים, לא יכול קבלן זה לבצע פעולות המצריכות היתר בניה, והיקף עבודה העולה על כ-40 אלף ש"ח. זאת אומרת שאם תרצו להיות קבלני שיפוצים ללא רישיון, אתם מאוד מוגבלים. כל עבודה אותה תיקחו אשר אינה רלוונטית לכם נחשבת לעבודה לא מבוטחת, עבירה פלילית לכל דבר ועניין. קבלן רשום מציג אתכם כבעלי מקצוע אמינים ומקצועיים, ולכן רישום קבלן כל כך חשוב לכל קבלן.

 

מבחני קבלן רשום 131 – כל אחד יכול

אחד היתרונות שיש במקצוע זה הוא שאין צורך להיות בעלי תעודת השכלה של הנדסאי בכדי לעסוק בתחום, כל אחד אשר עונה להגדרות הבסיסיות שהן ראיון אישי ו-10 שנות לימוד יכול לגשת למסלול ההכשרה. ברגע בו עברתם את המסלול, נבחנתם ועברתם בהצלחה אתם יכולים להיכנס לפנקס הקבלנים. יש להדגיש כי לא כל מוסד לימודים יכול להעניק לכם את הפריבילגיה הזאת, אלא רק מוסד לימודים אשר הוכר על ידי משרד הרווחה. לכן, כבר בסינון הראשוני של בחירת מוסדות הלימודים עליכם לוודא כי המוסד בו אתם בוחרים הינו מוכר.

מבחני קבלן רשום 131 – מה לומדים בקורס?

הקורס הוא למעשה הבסיס של כל מה שאתם צריכים לדעת במבחן, הקורס נוגע בכל העניין התיאורטי והמעשי כאחד. המטרה של הקורס היא להעשיר את הידע של הקבלן הצעיר, זאת על מנת שכאשר ייצא לשוק יוכל לקבל החלטות שקולות וענייניות. יש להדגיש כי תחום השיפוצים הינו תחום רחב, ולכן משך זמן הקורס יכול להתפרש גם על 9 חודשים, תלוי במסלול בו בחרתם. 

עוד יתרון שיש בקורס הוא הכרה של השוק מבפנים. בכל מוסד לימודים שמכבד את עצמו יהיו מרצים אשר חוו את העולם הזה לא רק מבחינת תיאורטית אלא גם מעשית. ברגע בו אתם מכירים אנשים מתוך השוק הוא יכולים לכוון אתכם בצאתכם החוצה אל עולם הבנייה. 

 

מבחני קבלן רשום 131 – תהליך רישום בפנקס הקבלנים

גם לאחר שעברתם את ההכשרה ואתם עומדים בכל הקריטריונים הנדרשים על מנת שתוכלו להיות רשומים בפנקס הקבלנים, עדיין ההליך הבירוקרטי יכול להיות מאוד מייגע. לצורך כך קמו חברות המתמחות בכל ענף הבנייה, חברות אלה יכול להוות גישור בינך ובין הרשויות הרלוונטיות לסיום התהליך. אם עברתם בדיקת התאמה ואכן אתם זכאים להיות רשומים בפנקס הקבלנים, תוכלו לעשות זאת או באופן עצמאי או על ידי סיוע של חברה חיצונית.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!