כל מה שצריך לדעת על לימודי קבלן רשום

לא צריך לשלם הרבה על רישיון קבלן! מחיר זול מובטח!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

תוכן עניינים:

עם התפתחות ענף הבנייה והצורך בקבלנים שונים למגוון רחב של מקצעות אנשים רבים החלו ללמוד את התחום על מנת להיות קבלנים בתחומים אלו. חשוב לציין כי לימודי קבלן רשום הם לימודים שנועדו להשיג מטרה מאד מסוימת. והיא שבזכות לימודים אלו תוכלו  להיות קבלן רשום.. 

רשם הקבלנים האחראי על רישום קבלנים רשומים מציג רשימת דרישות ארוכה על מנת להיות קבלן רשום אחת הדרישות שאין  לוותר עליה היא התמחות בענף שבה מעוניינים לקבל את הרישיון קבלן ומעבר מבחנים שונים המסיימים  את לימודי קבלן רשום. במאמר זה נקרא על כל המידע בנושא של לימודי קבלן רשום  מהם לימודים קבלן רשום למה צריך ללמוד אותם מה הם כוללים ועוד .

הוצאת קבלן רשום

מהי ההגדרה של לימודי קבלן רשום? 

לימודים קבלן רשום מלמדים את התלמיד ומגוון רחב של נושאים אשר יעזרו להיות קבלן רשום בתהליך קל וברור. מכיוון שכל פרויקט בניה הוא שונה אז בלימודי קבלן רשום לא ללמד את הלימודים של הבנייה עצמה אלא הלימודים מתמקדים בנושאים אחרים כמו למשל : יחסי עובד מעביד, דיני חוזים ועוד.

 מכיוון שמדובר בנושאים רבים אין התמקדות בנושא אחד שנלמד לעומקו אלא חשוב להבין כי כל נושא הוא נוגע אך ורק בנגיעה  קטנה בלבד כלומר בצורה פשוטה ולא מעמיקה. 

כמו כן הקורס גם נוגע בענייני לוגיסטיקה שחשוב במיוחד לקבלן המתחיל כלומר יש דגש בכך שהקורס מתאים במיוחד לאנשים שאין להם ידע כללי בתחום. 

מי יכול להתקבל ללימודי קבלן רשום? 

חשוב להבין מכיוון שמדובר בעבודות בנייה שהן עלולות להיות מסכנות חיים יש תנאים רבים על מנת להתקבל ללימודי קורס קבלן רשום . קודם כל על מנת להיות קבלן רשום יש  צורך לעבור קורס מנהל עבודה. 

רק לאחר שעבר האדם קורס מנהל עבודה והוא עוסק בתחום במשך  שבע שנים הוא רשאי ללמוד לימודי קבלן רשום.

מה כוללים הלימודים האלו? 

חשוב להבין כי גם קבלני השיפוץ חשוב שיהיו מוסמכים כי יש לשיפוץ לא תקין גם חשיבות לחיים של התושבים בבית. 

לכן לימודי קבלן רשום מתמקדים בלימוד התכנים הבאים : תורת הבנייה, חישוב מבנים והייצוב שלהם, חומרים וכלי בנייה, מלאכת הבנייה, קריאת תרשימים , מדדים, שימור מבנים. גם בהיבט המשפטי יש מגוון רחב של חוקים ותקנות שעל הקבלן לדעת. כמו כן בלימודים שמים דגש רב גם על ההיבט הניהולי.

מה הם התנאים המוקדמים לקבלת לקורס? 

חשוב להבין כי יש שני תנאים מוקדמים שניתן להתקבל אליהם לקורס: 

10 שנות לימוד  לפחות 

ו 5 שנים של ניסיון בבניה כמנהלי עבודה .

התחלתם תהליך של רישום קבלן וגיליתם שאתם לא עומדים בקריטריונים ועליכם להשלים את ההסמכה המקצועית שלכם כדי להיות זכאים לרישיון? תוכלו לעשות את זה במסגרת קורס קבלן רשום, אלא שלא מדובר בקורס אחד אלא במרחב שלם של קורסים מקצועיים בתחומים השונים המרכיבים את ענף הבניין כולו. מה זה בדיוק אומר? מהו הקורס שאותו אתם צריכים להשלים על מנת להיות זכאים לקבלת רישיון קבלן? היכן אפשר ללמוד את הקורס הנדרש לכם? האם לאחר השלמת הקורס יוענק לכם רישיון קבלן רשום? על שאלות אלו ועוד עונים לכם בשורות הבאות, המומחים של חברת התקווה, המספקת סל שלם של שירותים מקצועיים לקבלנים ובכלל זה גם שירות רישום קבלנים וייעוץ לפני רישום.

 

למה נדרש בכלל קורס קבלן רשום?

ובכן, בכדי לקבלן רישיון קבלן ולהפוך לקבלנים רשומים, עליכם להראות שאתם עומדים בשני קריטריונים מרכזיים והם: הסמכה מקצועית ורשמית ממוסד לימודים מוכר בתחום העיסוק שלכם בענף הבניין ומספר שנות ניסיון מינימלי כמוגדר בתקנות. גם אם אתם קבלנים מעולים, שעושים עבודה נהדרת ונהנים ממוניטין רב בשוק, אם אין לכם את ההסמכה המקצועית והרשמית הנדרשת, לא תוכלו לקבלן רישיון קבלן. במקרים אלה, עליכם להשלים את ההשכלה הנדרשת על מנת שתוכלו להמשיך בתהליך הרישוי והרישום ולשם כך נדרש קורס קבלן רשום. העניין הוא שאין דבר כזה קורס קבלן רשום. קבלן רשום הוא לא מקצוע, אלא מעמד חוקי. כדי להיות קבלנים רשומים, עליכם להיות בעלי השכלה רשמית בתחום הספציפי בו אתם עוסקים ובתחום הזה יהיה עליכם לעבור קורס מוכר בכדי לקבל הסמכה מקצועית רשמית. כך למשל, אם אתם אינסטלטורים ורוצים להפוך לקבלני אינסטלציה רשומים, יהיה עליכם לעבור קורס בתחום האינסטלציה. אם אתם רוצים להיות קבלני בניין יהיה עליכם לעבור קורס מנהלי עבודה או להשלים תואר הנדסת בניין או אדריכלות.

היכן ניתן ללמוד את הקורס?

כלי עבודה של קבלן רשום

בכדי להבטיח שההסמכה הרשמית אותה תקבלו, אכן תעמוד לכם לטובת רישומכם כקבלנים רשומים, עליכם לוודא שאתם לומדים את הקורס במוסד לימודים מוכר ובמסגרת תכנית לימודים מוכרת על ידי משרד העבודה והרווחה. הצורך בהכרה זו נועד למנוע מצבים בהם אנשים משתלבים בתוכניות פיקטיביות שנועדו רק להעניק להם את ההסמכה המקצועית, מבלי שהם באמת למדו את מה שהם צריכים ללמוד. תכניות לימוד מוכרות כוללות את כל המרכיבים הנדרשים לאיש מקצוע על מנת להפוך לקבלן ולכן חשוב לוודא שאתם עוברים קורס קבלן רשום במסגרת המתאימה והמוכרת בלבד. ישנם בישראל כמה וכמה מוסדות לימוד בהם תוכלו להשלים את הלימודים האלה ולא אמורה להיות לכם בעיה במציאת מוסד לימוד כזה באזור המגורים שלכם.

האם לאחר השלמת הקורס תוכלו לקבל רישיון קבלן?

כאמור, פרט להסמכה מקצועית רשמית, בכדי לקבלן רישיון קבלן ולהפוך לקבלנים רשומים יהיה עליכם גם להציג מספר שנות ניסיון גבוה יותר מהמינימום המוגדר בחוק. אם יש בידיכם את הניסיון הזה, אז כן… לאחר השלמת קורס קבלן רשום תוכלו להגיש בקשה לרישיון קבלן וגם לקבל אותו. אם אין בידיכם את הניסיון הזה, יהיה עליכם להמשיך ולעסוק בתחום עד שתרכשו את הניסיון הנדרש לפני שתוכלו לקבל רישיון. אם אתם רוצים לעבור את התהליך הזה כמה שיותר קל ומהר ואם אתם רוצים לקבל ייעוץ ראשוני כדי לדעת מהן ההשלמות שיהיה עליכם לבצע עוד לפני שאתם מגישים את הבקשה לרישיון, חברת התקווה מציעה לכם סל שלם של שירותים מקצועיים ובהם גם ייעוץ לפני הגשת בקשה וכמובן ניהול הבקשה לרישיון קבלן מא' ועד ת'.

מה מקבלים בסוף לימודי קבלן רשום? 

במידה ואדם עובר את המבחנים הוא מקבל תעודת קבלן רשום

מה התעודה מקנה לקבלן הרשום? 

התעודה מקנה שני דברים :

  • התקדמות במקצוע –  רשם הקבלנים רשאי לרשום את הקבלן על פי  הסיווג של הקורס שהוא למד כמו לדוגמא סיווג למשל כמו קבלן שיפוצים 130  קבלן חשמל 160 ועוד 
  • לפי ההיקף הכספי אם הקבלן הוא רשום סיווג 1 אזה ההיקף הכספי הקטן ביותר ואילו חשוב לדעת כי המספר הגדול 05  ללא הגבלה כספית 

     כמו כן ניתן גם להתקבל לפרויקטים ממשלתיים  שיתנו לקבלן  כסף רב כזה שניתן להתקדם באופן מקצועי הן על ידי הלקוחות שניתן לעבוד איתם והן על ידי היקף הכספי שבה קבלן רשום יכול לבצע עבודות.

חשוב לציין כי קיימים סיווגים שונים על מנ  שקבלן רשום יכול להגיע להיקף כספי גבוה עליו לעבור דרך ארוכה מאד.

לימוד קבלן רשום לימוד קבלן רשום

חולם להפוך לקבלן מצליח? לקבל פרויקטים ממשלתיים ועבודות בלי סוף? זה מעולה לחלום, אבל בשביל להגשים את החלום צריך לעבוד קשה. על מנת שתוכל להיות קבלן רשום עליך להציג בפני הרשויות ניסיון, עבר פלילי נקי והכשרה לימודית (כמו כן לעבור מבחן מטעם הרשויות). בשל כך, יש לעבור קורס לימודי עבור לימוד קבלן רשום. 

 

לימוד קבלן רשום – לא לומדים את זה, נולדים עם זה!

אז זהו שלא כל כך… לימוד קבלן רשום מתחלק ללימודים תיאורטיים ומעשיים, שכך גם הניסיון הקודם שלכם בענף הבנייה חשוב לא פחות. ההכשרה הראשונה שאתם צריכים לעשות על מנת שתוכלו להיות קבלנים רשומים היא קורס מנהל עבודה. כמו כן, עליכם לעמוד בתנאים ההכשרה אותם נציין בהמשך. הלימודים בקורס יכולים להתבצע בקורס קצר או מורחב, בכל אופן יהיה עליכם לעבור את המבחנים הנדרשים על מנת להמשיך עוד שלב אל קבלת הרישיון.

לימוד קבלן רשום -נתונים יבשים

בכדי שתוכלו לקבל את הרישיון המיוחל עליכם לעמוד בקריטריונים של הקורס, 10 שנות לימוד, וחלק מהמוסדות אפילו דורש כמה שנים של ניסיון בענף הבנייה. בקורס לימוד קבלן רשום תלמדו על תורת הבנייה, חומרים וכלי עבודה, תרשימים, חשמל, שימור מבנים, היבטים משפטיים, מיזוג והיבט ניהולי. חלק מהנושאים אמנם ישמעו מעט משעממים, אך אל תשכחו שמדובר כאן על חיי אדם, כל שלב בו אתם נוגעים במהלך העבודה העיונית יפגוש אתכם בעבודה הפיזית.

 

לימוד קבלן רשום – בחירת מוסד לימוד היא קריטית?

לבחירת מוסד הלימוד יש חשיבות רבה מכמה סיבות שונות, הסיבה הראשונה היא שאתם רוצים לבחור את המקום המקצועי ביותר שיכוון אתכם לנושאים החושבים בו, בהם אתם הולכים לפגוש מדי יום. חשוב שהמרצים ומעבירי הקורס יהיו בעלי ניסיון לא רק בלימוד אלא גם מעשי, כאלו שחוו את השטח. בדרך זו גם הם יוכלו ללמד אתכם דברים שהם עברו בדרך, וגם אולי מעט קשרים כדי להכיר את עולם הבנייה מבפנים. 

מלבד לכל היתרונות בלימוד במוסד מוכר שציינו עד עתה, ישנו עוד פרמטר לפיו אתם צריכים לבחור את מוסד הלימוד. בחירת מוסד לימוד בניגוד למה שזה עתה נציין עלול לפגוע לכם בתהליך לקבלת הרישיון. עליכם לבחור במוסד אשר מוכר על ידי משרד הרווחה, מוסד לימודים שאינו בעל הכרה לא תורם לכם אלא לידע כללי בהתחשב ומדובר על מקום מקצועי. משרד הרווחה ורשם הקבלנים ידחו את בקשת הרישיון לקבלן רשום במקרה בו אין לכם הכשרה על ידי מוסד מוכר.

לימוד קבלן רשום אל מול עבודה בחוץ

אז בעצם איזו סיבה יש לקבלן בעל ניסיון לעזוב הכל ולהתחיל ללמוד לימוד קבלן רשום? הסיבה לכך היא פשוטה, קבלן רשום אשר נמצא בפנקס הקבלנים חייב לעבור את ההכשרה והמבחנים הנדרשים מטעם הרשויות. אם נדבר גלויות, לא כל הקבלנים אשר נמצאים בחוץ מחזיקים ברישיון, הדבר בעייתי מבחינה ביטוחית, וכמו כן אלו שלא עוברים על החוק ועדיין בלי רישיון חייבים לעבוד בהיקפים מאוד נמוכים. 

כאשר קבלן בוחר לעבור את כל התהליך הזה ולבסוף מתקבל הוא רושם בפנקס הקבלנים, פנקס אשר פתוח לכל מבקש עבודה, לכל לקוח, לכל מעסיק ובעצם זהו פרסום של הקבלן המצהיר כי הוא עובד בצורה חוקית המוכרת על ידי רשם הקבלנים. כאשר תגיעו לפנקס הקבלנים תגלו כי יש ענפים שונים המוגדרים על פי מספרים וישנן גם דרגות סיווג. הסיבה לכך שענף הבנייה מחולק באופן מסודר היא כיוון שבעבר היה כאוס אחד גדול, כל קבלן היה לוקח על עצמו איזה סוג פרויקט שרצה, מה שפגע בביטחון העובדים והתושבים. 

כיום, לאחר שנה בה יש לך וותק בסיווג בו אתם נמצא תוכל להגיע בקשה להעלאת סיווג. כל סיווג מגביל את הקבלן מבחינת היקף פרויקט אותו יוכל לקחת, ממש בסכומים נקובים אשר נמצאים אצל רשם הקבלנים. ישנם היתרים מדי פעם אשר יחריגו עבודה ספציפית, אך קבלן לא יוכל לקחת על עצמו פרויקטים מסובכים ומורכבים כאשר יש לו דרגת סיווג נמוכה. עם זאת, קבלן בדרגת סיווג גבוהה יקבל שלל רחב של פרויקטים. ועוד נקודה חשובה, קבלן רשום רק הוא יוכל לקחת פרויקטים גדולים וממשלתיים – שם נמצא הכסף.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!