העסקת עובדים פלסטינים בבניין

לא צריך לשלם הרבה על רישיון קבלן! מחיר זול מובטח!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

תוכן עניינים:

העסקת עובדים פלסטינים בבנייןמעוניינים בהעסקת עובדים פלסטינים בבניין? המאמר הבא הוא בשבילכם. העסקת עובדים פלסטינים בבניין היא אפשרית ואף נפוצה במיוחד בענף הבנייה. עם זאת יש לקחת בחשבון שהיא מצריכה הוצאת אישורי עבודה. על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

למה יש צורך בהעסקת עובדים פלסטינים בבניין?

בכל ענף הבנייה רבים מהעובדים הם עובדים פלסטינים ורק מעטים מהם יהודים. הסיבה לכך היא ברורה. רוב היהודים לא מעוניינים לעבוד כשכירים ולכן מאיישים את תפקידי הניהול. ענף הבנייה כולל עבודה קשה, סיזיפית ולא פשוטה לאורך שעות רבות. כמו כן מדובר בעבודה לא מתגמלת. מהסיבה הזו, יהודים רבים בוחרים לא לעבוד בעבודה זו. לעומת זאת, פלסטינים משתכרים במחירים נמוכים יותר מאשר יהודים, עובדים בצורה יעילה יותר ומגיעים עם ניסיון רב יותר בענף הבנייה. לכן, מעסיקים רבים מעדיפים להעסיק פלסטינים. 

אישור עבודה להעסקת עובדים פלסטינים בבניין

אישור עבודה לפלסטינים הוא מסמך המאפשר לאדם שגר מעבר לקו הירוק, כלומר מעבר למדינת ישראל הריבונית, לעבוד בשטח ישראל. המסמך מעיד כי לפלסטיני אין עבר פלילי. כמו כן האישור יציין את מקום העבודה בו יעבור הפלסטיני ואת התפקיד בו יעבוד. ללא אישור עבודה לפלסטינים, הפלסטינים לא יהיו רשאים להיכנס ולעבוד במדינה. אישור עבודה זה חשוב מאוד על מנת שקבלני בניין יוכל להשיג כוח עבודה זול וטוב. 

קיימים אישורי עבודה מסוגים שונים לכניסה של עובדים פלסטינים לארץ- 

  • אישור זמני- אישור זמני, או אישור קצר טווח, הוא בדרך כלל למספר חודשים בלבד. 
  • אישור ארוך טווח- אישור ארוך טווח הוא אישור שתקף לשנתיים ובמהלך השנתיים הללו העובד יוכל להישאר בארץ. 

יש לקחת בחשבון שעובדים רבים עובדים ללא אישור עבודה. מדובר בפעולה לא חוקית ומי שיבצע אותה יוכל להסתכן בעונשים קשים. 

 

תנאי להוצאת אישור להעסקת עובדים פלסטינים בבניין

התנאי המרכזי להוצאת אישור להעסקת עובדים פלסטינים בבניין הוא להיות קבלן רשום. כלומר, רק קבלן רשום יוכל לקבל אישור עבודה לפלסטינים. אך מה זה אומר?

קבלן רשום, הוא למעשה קבלן שנמצא בפנקס הקבלנים. פנקס זה מנוהל על ידי רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון. בפנקס הקבלנים קיים כל המידע הרלוונטי על הקבלן, על ההסמכה שלו ועל הסיווג שלו. לדוגמא יכול להיות קבלן שמוסמך לעבודות כביש ואילו קבלן שמוסמך לעבודות אינסטלציה. 

רישום קבלן ניתן תחת תנאים מסוימים על פי רשם הקבלנים. התנאים כוללים קודם כל הכשרה. ההכשרה צריכה להתבצע על ידי מוסד מוכר מצד משרד הרווחה. כמו כן התנאים כוללים ניסיון ניהולי ב-12 השנים האחרונות וניסיון ספציפי בתחום ההתמחות של הקבלן. יש לקחת בחשבון שיש צורך בטפסים ייעודיים ואסמכתאות. רישום קבלן מעניק לקבלנים אפשרויות רבות. לקבלן בעל רישיון קבלן יש את האפשרות להעסיק מגוון רחב של עובדים, לרבות פלסטינים, באחריות שלו ולספק ללקוחות שלו מגוון רחב של בעלי מקצוע מהשורה הראשונה.

כמו כן, קבלן עם רישיון יכול לעבוד בהיקפים כספיים גדולים. שיפוצניק ללא רישיון קבלן שיפוצים יוכל לעבוד רק בהיקפים קטנים יחסית. כמו כן יש לקחת בחשבון שמי שעוסק בשיפוצים מחויב לקבל רישיון במידה שהוא רוצה לעבוד בסכום של מעל 43.86 שקלים. 

 

כיצד נוציא אישור להעסקת עובדים פלסטינים בבניין?

על מנת לקבל אישור עבודה לפלסטינים על הפלסטיני להגיש בקשה למנהל הקישור והתיאום לצורך עבודה בישראל. על האישור לכלול את שעות העבודה, את מקום העבודה, מאיזה שטח מותר להיכנס ולאן. 

מלבד לפלסטיני עצמו, גם המעסיק יכול לקבל אישור העסקת פלסטינים. לשם כך יש לפנות לרשות האוכלוסין וההגירה עם טופס בקשה ייעודי לאישור עבודה לפלסטינים. לטופס הבקשה יש לצרף מסמך הכולל את פרטי חשבון הבנק של העובד לו רוצים לקבל אישור. המסמך צריך לכלול פרטים שונים כמו שם העובד, כתובת, פרטי התקשרות, שם הבנק, מספר סניף ומספר חשבון. שימו לב שהמסמך צריך להיות חתום על ידי הבנק עצמו. כמו כן יש לצרף תעודת זהות תקפה של העובד. יש לקחת בחשבון שבמידה שמייעדים את העובד לעבודה במשמרות או בשעות הלילה יש צורך לצרף גם כתב התחייבות. ניתן לשלוח את המסמכים על ידי דואר אלקטרוני. 

שימו לב- במידה שמדובר בעובד שעבד בארץ בעבר והכל תקין מבחינת הרשויות, קבלת אישור העבודה תהיה מהירה. לעומת זאת, אם מדובר בפעם ראשונה יש לקחת בחשבון שהתהליך ייקח זמן שכולל בדיקה. כל בקשה לאישור עבודה לפלסטינים עוברת למשרדי התיאום והקישור של משרד הביטחון ואף לשב"כ. כך ניתן לוודא שהעובד עומד בקריטריונים המחמירים שכוללים עבר פלילי וביטחוני נקי. 

כמה עולה העסקת עובדים פלסטינים בבניין?

כפי שציינו, העסקת עובדים פלסטינים בבניין מחייבת הוצאת אישור עבודה. הוצאת אישור עבודה לפלסטינים אינה כרוכה באגרות כלל. עם זאת, הוצאת אישור עבודה לעובדים פלסטינים בשטח ישראל כוללת הוצאות תפעוליות שונות בלי קשר לאגרה. במידה שיש פלסטינים שעובדים אצל הקבלן באופן קבוע עליו לדאוג להוצאת אישורים ולחידוש שלהם בכל פעם שהתוקף נגמר. כלומר, מדובר בטיפול רציף שעלול לדרוש זמן רב וכאב ראש. לכן קבלנים רבים בוחרים באיש מקצוע שידאג לכך עבורם. קבלנים שיש להם מחלקת ניהול חשבונות יוכלו להטיל על המחלקה את חידוש והוצאת האישור. אך עבור קבלנים שאין מחלקה כזו יש צורך במינוי גורם שיטפל בכך ויש לכך הוצאות כספיות. 

המחיר של העסקת עובדים פלסטינים בבניין משתנה בהתאם לאישור העבודה. שכר יומי של עובד פלסטיני נע בין 180 ל-210 שקלים. 180 יהיה המחיר לעובד לא חוקי, כלומר ללא אישור עבודה ואילו 210 לעובד חוקי. העסקת עובד לא חוקי כוללת סיכון רב, בו קיים גם אלמנט ביטחוני, ולכן חשוב מאוד להוציא אישור עבודה לפלסטינים. 

קראו עוד: כמה עולה אישור עבודה לפלסטינים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!