כמה עולה אישור עבודה לפלסטינים

לא צריך לשלם הרבה על רישיון קבלן! מחיר זול מובטח!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

תוכן עניינים:

כמה עולה אישור עבודה לפלסטינים כמה עולה אישור עבודה לפלסטינים

על מנת שתוכלו להעסיק עובדים פלסטינים עליכם להנפיק אישור עבודה זמני או קבוע על ידי הרשויות. ללא היתר עבודה חל איסור על העסקת עובדים פלסטינים, זאת בשל בעיות כאלה ואחרות. מלבד לכך שאתם פורעים את החוק במקרה בו לא קיים אישור, אתם מסכנים את עצמכם ואת עובדי המקום שכן לא קיים ביטוח על עובד ללא היתר עבודה.

 

כמה עולה אישור עבודה לפלסטינים – לשם מה צריך להעסיק עובדים פלסטינים?

אין זה מוזר שכמעט תמיד בכל ענף בנייה נמצא כי העובדים הנמצאים במקום הינם עובדים פלסטינים לרוב, ומעטים היהודים במקום. בדרך כלל נמצא את העובדים היהודים בתפקידים ניהוליים יותר, אבל יש לכך סיבה מאוד ברורה. עובדים יהודים לא מעוניינים לעבוד בתור שכירים בענף הבנייה, מדובר על עבודה סיזיפית, קשה, עבודה מהשחר ועד הערב ולא תמיד מתגמלת בהתאם ליוקר המחייה בארץ. 

מצד שני, עובדים פלסטינים משתכרים במחירים נמוכים יותר מאשר יהודים, עובדים בצורה יעילה יותר ומגיעים בעלי ניסיון בדרך כלל. לכן יעדיף המעסיק לבחור בעובדים פלסטינים בכדי שהרווח האישי שלו יגדל. מדובר על הליך בירוקרטי יותר, לא רק טופס 101, אלא על הליכים מול הרשויות על מנת להנפיק אישור כזה או אחר עבור העובד. ישנם 4 היתרים לכניסתו של עובד פלסטיני לארץ: היתר לצורך עבודה באופן קבוע (עד שנתיים), היתר לצורך עבודה באופן זמני (שלושה חודשים בדרך כלל), היתר כניסה לצורך משפטי (הוכחה), היתר כניסה לצורך טיפול רפואי. יש לבחון מהו תוקף האישור שקיבל המעסיק להכנסת העובד ארצה, בכל פעם יש לבקש הארכה במקרה בו פג התוקף.

מה המחיר אותו משלם המעסיק?

יש לכם פרויקט גדול בפתח ואתם מחפשים עובדים פלסטינים להעסקה, הבעיה היא שאתם בטוחים שסך ההוצאות עבור העסקתם לא תהיה משתלמת בסופו של דבר, באנו לחדש לכם כמה דברים. למעשה, עבור אישור עבודה לפלסטינים אינכם צריכים לשלם דבר, הבקשה הינה ללא תשלום. מצד שני, כאשר אינכם רוצים לעבור את התהליך הבירוקרטי תוכלו לבחור בחברה מתווכת אשר היא תעשה את העבודה בשבילכם, ועבור זה תהיה לכם הוצאה (מדובר על פעולה נפוצה בקרב קבלנים רבים). 

 

הוצאות אחרות

אחרי שהבאנו כמה עולה אישור עבודה לפלסטינים, יש לקחת בחשבון את יתר ההוצאות הכרוכות בהעסקה של עובד פלסטיני. ההוצאות הן נסיעות, לעיתים לינה, אוכל, אישורים כאלה ואחרים במקרה הצורך, וכמובן שכר עבודה. אין מה להשוות בין ההוצאה עבור עובד יהודי ובין עובד פלסטיני, ועדיין ישנם קבלנים אשר בוחרים להעסיק עובדים פלסטינים ללא היתר מכיוון שכך הם משלמים אפילו פחות. שכר יומי של עובד פלסטיני נע בין 180 ש"ח ועד 210 ש"ח בממוצע, כאשר 210 ש"ח הוא המחיר עבור עובד בעל היתר, ואילו 180 ש"ח הוא השכר אותו תשלמו עבור עבודה ללא רישיון. אנו מאמינים כי הסיכון שאתם לוקחים בהעסקת עובד ללא אישור הינו גבוה גם מבחינת סיכון חיי אדם וגם מבחינת שמכם הטוב אל מול הרשויות.

כמה עולה אישור עבודה לפלסטינים – איך עושים את זה?

על מנת שתוכלו להנפיק את האישור המיוחל עליכם לפנות לרשות האוכלוסין וההגירה עם טופס ייעודי לאישור העסקת עובדים פלסטינים. עליכם לצרף למסמך גם את פרטי חשבון הבנק של העובד, לכלול את כל פרטיו (שם, כתובת, פרטי התקשרות, חתימת הבנק, צירוף צילום תעודת זהות של העובד ועוד…). שימו לב, אם אתם מייעדים את אופי העבודה בכך שיצטרך העובד לישון בשטח ישראל בלילה, עליכם לציין זאת. לא כל קבלן צריך את זה, אך לעיתים המציאות כופה עלינו את המצב הזה כמו לדוגמא בזמן הקורונה, שם חייב כל מעסיק לדאוג לשינה עבור העובדים בכדי למנוע הדבקה עקב כניסות ויציאות לשטח ישראל.

ניתן להגיש את הבקשה בדואר או באופן מקוון. מדובר על תהליך שיכול לקחת זמן לעיתים, לכן סיוע בחברה חיצונית יכולה לתרום לכם בזירוז התהליך באופן בולט. כל בקשה צריכה לעבור בדיקה מוקפדת על מנת לבחון את כדאיות הכנסתו של עובד פלסטיני לארץ. הבקשה נבחנת מול משרד הביטחון, השב"כ, על העובד להיות בעל עבר פלילי נקי ולעמוד בקריטריונים שונים אותם הציבה המדינה. רק לאחר בדיקה מעמיקה תוכלו לקבל אישור או דחייה של בקשת העסקת עובד זה.

איך מוציאים אישור עבודה לפלסטיניםכאשר רוצים להעסיק פלסטינים בענף הבנייה יש צורך להוציא אישור עבודה לפלסטינים. אישור העבודה מעניק לפלסטינים את האישור להיכנס לישראל ולבצע את העבודות השונות. אך איך מוציאים אישור עבודה לפלסטינים? במאמר הבא נענה על השאלה הזו. 

מהו אישור עבודה?

לפני שנסביר איך מוציאים אישור עבודה לפלסטינים חשוב להבין מהו אישור עבודה ולמה הוא נדרש. אישור עבודה לפלסטינים הוא מסמך המאפשר לאדם שגר מעבר לקו הירוק, כלומר מעבר למדינת ישראל הריבונית, לעבוד בשטח ישראל. המסמך מעיד כי לפלסטיני אין עבר פלילי. כמו כן האישור יציין את מקום העבודה בו יעבור הפלסטיני ואת התפקיד בו יעבוד. ללא אישור עבודה לפלסטינים, הפלסטינים לא יהיו רשאים להיכנס ולעבוד במדינה. אישור עבודה זה חשוב מאוד על מנת שקבלני בניין יוכל להשיג כוח עבודה זול וטוב. 

למה צריך להעסיק פלסטינים?

בכל ענף הבנייה רבים מהעובדים הם עובדים פלסטינים ורק מעטים מהם יהודים. הסיבה לכך היא ברורה. רוב היהודים לא מעוניינים לעבוד כשכירים ולכן מאיישים את תפקידי הניהול. ענף הבנייה כולל עבודה קשה, סיזיפית ולא פשוטה לאורך שעות רבות. כמו כן מדובר בעבודה לא מתגמלת. מהסיבה הזו, יהודים רבים בוחרים לא לעבוד בעבודה זו. לעומת זאת, פלסטינים משתכרים במחירים נמוכים יותר מאשר יהודים, עובדים בצורה יעילה יותר ומגיעים עם ניסיון רב יותר בענף הבנייה. לכן, מעסיקים רבים מעדיפים להעסיק פלסטינים. 

 

סוגי אישורי עבודה לפלסטינים

קיימים אישורי עבודה מסוגים שונים לכניסה של עובדים פלסטינים לארץ- 

  • אישור זמני- אישור זמני, או אישור קצר טווח, הוא בדרך כלל למספר חודשים בלבד. 
  • אישור ארוך טווח- אישור ארוך טווח הוא אישור שתקף לשנתיים ובמהלך השנתיים הללו העובד יוכל להישאר בארץ. 

יש לקחת בחשבון שעובדים רבים עובדים ללא אישור עבודה. מדובר בפעולה לא חוקית ומי שיבצע אותה יוכל להסתכן בעונשים קשים. 

 

אז איך מוציאים אישור עבודה לפלסטינים?

הגענו לשאלה המרכזית- איך מוציאים אישור עבודה לפלסטינים? על מנת לקבל אישור עבודה לפלסטינים על הפלסטיני להגיש בקשה למנהל הקישור והתיאום לצורך עבודה בישראל. על האישור לכלול את שעות העבודה, את מקום העבודה, מאיזה שטח מותר להיכנס ולאן. 

מלבד לפלסטיני עצמו, גם המעסיק יכול לקבל אישור העסקת פלסטינים. שימו לב שרק קבלן רשום יוכל לקבל אישור עבודה לפלסטינים. אז איך מוציאים אישור עבודה לפלסטינים על ידי המעסיק?

לשם כך יש לפנות לרשות האוכלוסין וההגירה עם טופס בקשה ייעודי לאישור עבודה לפלסטינים. לטופס הבקשה יש לצרף מסמך הכולל את פרטי חשבון הבנק של העובד לו רוצים לקבל אישור. המסמך צריך לכלול פרטים שונים כמו שם העובד, כתובת, פרטי התקשרות, שם הבנק, מספר סניף ומספר חשבון. שימו לב שהמסמך צריך להיות חתום על ידי הבנק עצמו. כמו כן יש לצרף תעודת זהות תקפה של העובד. יש לקחת בחשבון שבמידה שמייעדים את העובד לעבודה במשמרות או בשעות הלילה יש צורך לצרף גם כתב התחייבות. ניתן לשלוח את המסמכים על ידי דואר אלקטרוני. 

שימו לב- במידה שמדובר בעובד שעבד בארץ בעבר והכל תקין מבחינת הרשויות, קבלת אישור העבודה תהיה מהירה. לעומת זאת, אם מדובר בפעם ראשונה יש לקחת בחשבון שהתהליך ייקח זמן שכולל בדיקה. כל בקשה לאישור עבודה לפלסטינים עוברת למשרדי התיאום והקישור של משרד הביטחון ואף לשב"כ. כך ניתן לוודא שהעובד עומד בקריטריונים המחמירים שכוללים עבר פלילי וביטחוני נקי. 

 

מהו קבלן רשום?

כפי שציינו, רק קבלן רשום יוכל לקבל אישור עבודה לפלסטינים. קבלן רשום, הוא למעשה קבלן שנמצא בפנקס הקבלנים. פנקס זה מנוהל על ידי רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון. בפנקס הקבלנים קיים כל המידע הרלוונטי על הקבלן, על ההסמכה שלו ועל הסיווג שלו. לדוגמא יכול להיות קבלן שמוסמך לעבודות כביש ואילו קבלן שמוסמך לעבודות אינסטלציה. 

רישום קבלן ניתן תחת תנאים מסוימים על פי רשם הקבלנים. התנאים כוללים קודם כל הכשרה. ההכשרה צריכה להתבצע על ידי מוסד מוכר מצד משרד הרווחה. כמו כן התנאים כוללים ניסיון ניהולי ב-12 השנים האחרונות וניסיון ספציפי בתחום ההתמחות של הקבלן. יש לקחת בחשבון שיש צורך בטפסים ייעודיים ואסמכתאות. רישום קבלן מעניק לקבלנים אפשרויות רבות. לקבלן בעל רישיון קבלן יש את האפשרות להעסיק מגוון רחב של עובדים, לרבות פלסטינים, באחריות שלו ולספק ללקוחות שלו מגוון רחב של בעלי מקצוע מהשורה הראשונה.

כמו כן, קבלן עם רישיון יכול לעבוד בהיקפים כספיים גדולים. שיפוצניק ללא רישיון קבלן שיפוצים יוכל לעבוד רק בהיקפים קטנים יחסית. כמו כן יש לקחת בחשבון שמי שעוסק בשיפוצים מחויב לקבל רישיון במידה שהוא רוצה לעבוד בסכום של מעל 43.86 שקלים. 

כמה עולה להוציא אישור עבודה לפלסטינים?

לאחר שהבנו איך מוציאים אישור עבודה לפלסטינים נרחיב כמה זה עולה. קודם כל יש לקחת בחשבון שחשוב לקבל אישור עבודה על מנת להעסיק פלסטינים ולהוציא את הפרויקטים הללו לפועל. קודם כל נציין שהוצאת אישור לפלסטינים אינה כרוכה באגרות כלל. עם זאת, הוצאת אישור עבודה לעובדים פלסטינים בשטח ישראל כוללת הוצאות כספיות שונות שלא בהכרח קשורות לאגרות. במידה שיש פלסטינים שעובדים אצל הקבלן באופן קבוע עליו לדאוג להוצאת אישורים ולחידוש שלהם בכל פעם שהתוקף נגמר. כלומר, מדובר בטיפול רציף שעלול לדרוש זמן רב וכאב ראש.  לכן קבלנים רבים בוחרים באיש מקצוע שידאג לכך עבורם. קבלנים שיש להם מחלקת ניהול חשבונות יוכלו להטיל על המחלקה את חידוש והוצאת האישור. אך עבור קבלנים שאין מחלקה כזו יש צורך במינוי גורם שיטפל בכך ויש לכך הוצאות כספיות. 

שימו לב- שכר יומי של עובד פלסטיני נע בין 180 ל-210 שקלים. 180 יהיה המחיר לעובד לא חוקי, כלומר ללא אישור עבודה ואילו 210 לעובד חוקי. העסקת עובד לא חוקי כוללת סיכון רב, בו קיים גם אלמנט ביטחוני, ולכן חשוב מאוד להוציא אישור עבודה לפלסטינים. 

קראו עוד: כמה עולה אישור עבודה לפלסטינים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!