תעודת קבלן רשום

לא צריך לשלם הרבה על רישיון קבלן! מחיר זול מובטח!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

תוכן עניינים:

איך מוציאים תעודת קבלןמכירים את המשרדים האלה של עורכי דין ורואי חשבון, בהם מלאים הקירות בשלל תעודות ממוסגרות, דיפלומות מקצועיות וכמובן רישיון רשמי במסגרת בולטת? כל אלה מיועדים למטרה אחת בלבד: להציג את הסמכות המקצועית של איש המקצוע, להדגיש אותה בפני אחרים ולייצר אווירה של אמון סביב יכולותיו של איש המקצוע. אם דברים אלה נכונים עבור עורכי דין, רופאים ורואי חשבון, הם נכונים גם עבור קבלנים ובמקרה של הקבלנים מדובר כמובן בדיפלומות מקצועיות והסמכות מקצועיות אבל בעיקר במה שנקרא תעודת קבלן רשום. מה זה אומר ואיך משיגים תעודה כזאת? על כך מסבירים לכם בשורות הבאות המומחים של חברת התקווה, המציעה סל של שירותים מקצועיים לקבלנים ובכלל זה רישוי ורישום קבלנים.

מה זה תעודת קבלן רשום?

החוק הישראלי קובע כי כל אדם המספקת שירותים קבלניים חייב ברישיון קבלן. עוד קובע החוק כי כל קבלן מורשה בענף הבניין יתווסף למאגר מידע המכיל בתוכו את רשימת כל הקבלנים המורשים, כך שכל אזרח יוכל לעיין במאגר ולבחור מתוכו קבלן שאיתו הוא רוצה לעבוד בידיעה שמדובר בקבלן מורשה. למאגר המידע הזה קוראים פנקס הקבלנים והוא מנוהל על ידי רשם הקבלנים במשרד השיכון. מכאן גם מגיע הביטוי קבלן רשום, שכן כל קבלן בעל רישיון קבלן, נרשם גם בפנקס הקבלנים והופך למעשה לקבלן רשום. תעודת קבלן רשום היא למעשה רישיון קבלן. התעודה מעידה כי הקבלן הוא בעל רישיון קבלן בתוקף וכי הוא רשום ככזה בפנקס הקבלנים.

האם צריך להציג את התעודה?

מן הסתם, תעודת קבלן רשום היא רישיון בפני עצמו ואם לקוח כלשהו מבקש לראות אסמכתא לכך שקבלן מסוים הוא קבלן מורשה ורשום, תעודה זו בהחלט יכול לתת את המענה. יחד עם זאת, את התעודה שלכם אתם בהחלט יכולים גם למסגר ולתלות על קיר המשרד, שכן מעבר לתעודה הדקורטיבית והרשמית, אתם מקבלים גם מסמך רשמי וחתום המעיד על כך שאתם קבלנים מורשים. עוד מעבר לכך, כפי שאמרנו קודם לכן, כל אזרח יכול לגשת אל פנקס הקבלנים, לעיין בו ולוודא בעצמו שאתם קבלנים רשומים ומורשים, כך שאת הסוגיה הזאת ניתן לוודא גם ללא רישיון או תעודה כלשהי. יחד עם זאת, תעודת קבלן רשום היא בהחלט פריט חשוב לכל קבלן שרוצה להדגיש את העובדה הפשוטה שהוא קבלן רשום מול כל מי שמבקר אותו במשרדו, אך המשמעות שלה כאמור, היא הרבה יותר רחבה מדיפלומה דקורטיבית לתלייה.

איך מוציאים תעודה כזאת?

ובכן, תעודת קבלן רשום היא רק סימבול לתהליך מורכב ומקצועי יותר של רישוי קבלנים. לצורך קבלת התעודה, עליכם לקבל תחילה רישיון קבלן ולצורך קבלת רישיון קבלן יהיה עליכם לעמוד בקריטריונים שונים המוגדרים בחוק ובתקנות ובכלל זה הסמכה מקצועית ורשמית עם דיפלומה ממוסד לימודים מוכר וכן ניסיון של מינימום שנים בהתאם לרשום בתקנות. כך למשל, אם יש בידיכם תעודה של מהנדס בניין מוסמך, יהיה עליכם להציג גם אסמכתא לשנתיים ניסיון בעבודתכם על מנת להיות זכאים לרישיון קבלן. אם יש בידיכם תעודה של מנהל עבודה מוסמך ממוסד לימודים מוכר, יהיה עליכם להציג גם ניסיון של 5 שנים בעבודתכם.

אם אתם רוצים לעבור את תהליך הרישוי הנדרש, שבסופו גם תקבלו תעודת קבלן רשום, חברת התקווה היא בהחלט הכתובת הנכונה לפנות אליה. חברת התקווה מציעה מגוון רחב של שירותים מקצועיים ועסקיים לקבלנים ובכלל זה רישוי ורישום קבלנים בפנקס הקבלנים של רשם הקבלנים במשרד השיכון, ויש גם תעודה.

מהי תעודת קבלן רשום? 

תעודת קבלן רשום הוא מונח השגור בפיהם של קבלנים, שתעודה זו היא בעצם רישיון דו שנתי, על פי הסיווגים השונים. 

על הקבלן לחדש את הרישיון כל שנתיים לאחר שנבחן על התחומים האלו. 

רישום קבלן

מה כוללת התעודה הרישיון? 

את התעודה מקבל קבלן, לאחר שנרשם בפנקס הקבלנים אצל רשם הקבלנים, שעל הקבלן לעמוד בתנאים מסוימים, על פי החוק, ולעבוד מבחנים בתחום שלו. 

  • סיווג– הסיווג הוא דרגה המתירה לקבלן לעסוק בתחום מסוים, לדוגמא: 131 קבלן שיפוצים  160, קבלן חשמל ,190  

  • אותיות– התעודה אמנם מציגה את התחומים, שבהם הקבלן רשאי לעבוד בהם, כמו קבלן שיפוצים, לדוגמא יש בה גם עוד תחומים הנספרים באותיות א –ג. 

תחומים אלו קובעים את הסכומים הכספיים שהאדם יכול לעסוק בהם, כאשר ג הוא היקף הסכום הקטן ביותר הכוונה היא שהקבלן יוכל לעסוק בכסף שהוא לא מוגבל.

מה הם התנאים להוצאת תעודת קבלן רשום? 

לכן משום יתרונות אלו, אנשים רבים, אשר עוסקים בתחום הבנייה, רוצים להיות קבלנים רשומים, אך הם צריכים לעמוד בתנאים הבאים על מנת להיות רשומים בפנקס הקבלנים:

  • ניסיון– הקבלנים צריכים להיות בעלי ניסיון מוכח בתחום, שבו הם רוצים לקבל את הרישיון הרשום. 

  • תעודות– הקבלן צריך להביא מסמכים המאשרים, המאשרים את השכלתו בתחום.

  • מבחנים– יש לעבור קורס שבסופו של בחינה מקצועית 

  • עוסק מורשה– בעל תעודת עוסק מורשה

  • יושר– בעל הסכמה חתומה שאין לו אישור פלילי כל שהוא , כמו כן הוא חייב להיות בעל התמחות בתחום הראשי או המשני שבו הוא רוצה לעסוק. 

את כל המסמכים האלה צריך להגיש חתומים במקור בלבד, וכתובים בכתב יד ברור וקריא. 

למה חשוב להיות קבלן רשום? 

ישנם תחומים, שבהם לא ניתן לעבוד ללא תעודה זו, שכוללים בעיקר בתחום שבהם צריך ידע מקצועי ואישורים של מהנדס בנייה ללא תעודה. 

הגשת מועמדות למכרזים

קבלן רשום יכול להגיש מועמדות למרכזים רחבי הקף, כמובן הכל תלוי בדרגת הרישיון שהוא קיבל, כאשר דרגה 1 היא הדרגה הנמוכה ביותר, ואילו סוג 5 היא דרגה הגבוהה ביותר, שאין הגבלה על ההקיפים הכספיים שבהם הוא יכול לעבוד.

מה חשוב לדעת על תעודת קבלן רשום? 

חשוב מאד להבין שלא כל קבלן רשאי לקבל את התעודה הזו אלא אם כן הוא עומד בתנאים הבאים :

  • קבלנים בענפי ראשי
  • מהנדס או אדריכל שרשום בפנקס המהנדסים והבאריכלים ויש לו ניסיון של נתיים מתוך חמש שנים
  • בוגר הנדסאי או טכנאים שיש לי רישיון מתוך 4 שנים מתוך 8 שנים עם ראיות והצגות מתאימות
  • מנהל עבודה בהנדסאות בנאיות שש שנים מתוך 12 שנים ועוד
  • קבלן בענף משני
  • מי שזכאי להירשם בענף שהוא רוצה להירשם בענף משני
  • בוגר בית ספר מקצועי בענף שהוא מעוניין להירשם אליו
  • מי לא זכאי להירשם בפנקס הקבלנים
  • פושט רגל או חברה הנמצאת בפירוק שלא מרצון
  • מי שנהג בנוהג קבוע ולא מקצועי כפי סאסור במקצועו
  • אדם שהורשע בעבירה שעברה על התקנות לא רשאי להירשם  בתחום האלו . 

לכן על מנת לקבל תעודת קבלן חשוב מאד להבין כי אתם עומדים בתנאם אלו 

חשוב להדגיש כי תעודת קבלן רשום אינה ניתנת סתם  אלא יש צורך לעבור מבחנים מסוימים על מנת לקבל את התעודה בסופה של דבר מבחנים אלו מתבצעים על ידי משרד  התמ"ת המכשיר מכללות וקורסים שונים שיכשירו אף הם  קבלנים רשומים תעודת קבלן רשום מהווה בעיני רבים אפשרויות להתקדמות עסקית וכן בנוסף לכך היא מהווה גם תעודה המראה כי האדם הינו קבלן מקצועי ואיכותי אשר יגרום לכך שאנשים וחברות רבים יוכלו לרכוש את שירותיו.

ראו גם: קבלן רשום ג1

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!