איך להיות קבלן? כל הדרך המפורטת + תשובות לשאלות

לא צריך לשלם הרבה על רישיון קבלן! מחיר זול מובטח!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

תוכן עניינים:

קיימים מגוון רחב של קבלנים בתחומים שונים אך התחום שזוכה ליחס מיוחד הוא תחום הבנייה הסיבה לכך היא שניתן להרוויח מתחום זה סכום כסף רב. וכן גם  להתקדם בצורה מקצועית. ולכן רבים רוצים להיות קבלנים. 

אך הדרך להיות קבלן רצופה מורכבויות שונות, ויש לעמוד בתנאים שונים ומשונים על מנת להיות קבלן אך לבסוף ההשקעה משתלמת . במאמר זה נדבר על כל הדרך שאדם צריך לעבור על מנת להיות קבלן מהו קבלן מה הם התנאים הראשוניים ועוד על מנת שכל אדם יוכל להיות קבלן . מאמר זה יקיף בצורה מסודרת את הנושא וניתן ידע רב לכל החפץ להיות קבלן . 

מהו קבלן?

קבלן הוא בעצם אדם שעוסק בבניה של בית בשירות כלשהוא או בעבודות כל שהם שיש לעבודה שלו סדר מסוים הקבלן יכול להיות גם ארגון לצורך העניין הזה הפגישה עם הקבלן מתבצעת לאחר ניסוח חוזה ברור ואיכותי על מנת לתת מענה הן ללקוח ואל הקבלן עצמו .

הקבלן ידוע בשירותים כמו בנייה בעיקר או בהצעת שירותי ניקיון לדוגמא.

עלות חיזוק בניין לרעידת אדמה

מה צריך להיות בשביל להיות קבלן? 

לא רבים יודעים כי הדרך להיות קבלן רצופה הרבה מהמורות שיש לעבור בדרך דבר ראשון בשביל להיות קבלן צריך לעבור קורס של מנהל עבודה שגם לו יש תנאים  על מנת להתקבל לקורס זה לאחר מכון יש לעבוד עוד קורס קבלן רשום על מנת לקבל את תעודת הקבלן הסופי בסופו של דבר. 

מהו קורס מנהל עבודה? 

קורס מנהל עבודה בבניין הוא קורס שמטרתו להכשיר עובדים אר ינהלו ויפקחו על הבנייה היטב אגף הבנייה הוא האגף הרווחי ביותר בישראל ולכן רבים מין האנשים מעוניינים לעבוד בבניה אך משרד הבינוי והשיכון דורש עמידה בתנאים מסוימים לצורך כך. 

מהם התנאים על מנת להתקבל לקורס מנהל בניין?

  • השכלה של 10 שנות לימוד לפחות 
  • ניסיון עבודה של שנתיים בשלד בנייה אצל קבלן רשום יש להציג תעודה מין הקבלן ותק של הקבלן ועוד 
  • תעודת מקצוע בטפסנות סוג שלוש 
  • ניסיון מוכח של 5 שנים  שהוא עבד אצל קבלו מקצועי עם כל התעודות הנדרשות מין הקבלן 
  • תעודת הדרכה שהאדם עבר קורס הדרכה בגובה בהיקף ש 24 שעות ממוסד מוכר המוכר במשרד העבודה והרווחה 
  • ועדת קבלה 

כמה זמן נערך הקורס? 

536 שעות אקדמיות פעם בשבוע במשך שנה 

לאחר מכן על המועמד  לעבור מבחנים שונים 

רישיון קבלן רשום

מה עוד השלבים להיות קבלן?

קורס מנהל עבודה הוא רק השלב הראשון באיך להיות קבלן על מנת להיות קבלן יש לעבור עוד הכשרות ולעמוד בעוד תנאים שונים . 

קורס קבלן רשום 

על מנת שהאדם יוכל להיות קבלן איכותי הוא צריך להיות קבלן רשום חשוב לציין כיח בתחומים של שלד האדם חייב להיות קבלן רשום ,במידה והוא אינו קבלן רשום הוא לא יוכל להירשם בפנקס הקבלנים ולעבוד בתחום. 

על מנת להתקבל כקבלן רשום יש לעמוד במספר תנאים חשוב לציין כי  רשם הקבלנים מעדיף מהנדסים ובעלי תואר אקדמי אך נותן בהחלט אפשרויות שונות ומשונות על מנת להתקבל לקורס קבלן רשום יכול גם להיות הנדסאי או טכנאי עם ניסיון של 4 שנים מתוך שמונה שנים וכן יכול להתקבל גם מנהל עבודה עם ניסיון  של 6 שנים מתוך 12 שנים. לאחר עמידת בתנאי הקבלה האם עובר את הקורס כמו שצריך ואת הבחינות והוא רשאי להירשם בפנקס הקבלנים כקבלן רשום ולהתחיל לעבוד במקצוע.  

איזה תהליך הקבלן צריך לעבור על מנת להיות קבלן רשום?

קבלן רשום הוא אדם או תאגיד, שקיבל אישור מטעם משרד הבינוי והשיכון לעבוד בעבודות בנייה שונות, לפי היקף מסוים.על מנת לקבל אישור זה, על הקבלן לעבור תהליך ארוך ומייגע, שלא כל הקבלנים מעוניינים לעבור אותו . חלק מהקבלנים, גם על פי החוק, אמנם לא חייבים להיות קבלנים רשומים. על כל קבלן, המעוניין לקבל את האישור, עליו למלא טפסים בפרטים מלאים בכתב ברור, וכן לעבור מבחן בתחום ההתמחות שלו. לאחר שהקבלן עובר את המבחן בהצלחה הוא נרשם על ידי רשם הקבלנים. קבלנים רבים מקבלים ייעוץ, על מנת לעבור התהליך זה בהצלחה.

למה כדאי להיות קבלן רשום?

על פי הנתונים היבשים, ניתן לומר כי רבים מבין הקבלנים לא רשומים, כלומר 2,000 מתוך 18,000 רשומים בפנקס הקבלנים

עדיף להירשם בפנקס הקבלנים מפני שתי סיבות עיקריות:

  1. יש תחומים, שבהם לא ניתן לעבוד, אם אין רישום של הקבלן בפנקס הקבלנים, כמו למשל קבלן שלד, ובנוסף יכול להגיש מועמדות למכרזים שונים כמו למשל מרכזים ממשלתיים.
  1. קבלן רשום יכול לעבוד בהיקפים גדולים יותר של סכומים, וכך גם להרוויח יותר כסף
איך להיות קבלן רשום

מהם התנאים לקבלן רשום?

חשוב מאוד להבין, שעל מנת להירשם בפנקס הקבלנים, הקבלן צריך לעמוד בתנאים שונים על מנת להירשם:

  • מהנדס או אדריכל בעל שנתיים ניסיון מתוך 5 שנים לפני ההגשה.
  • מנהל עבודה בעל ניסיון של שש שנים בתחום מתוך 12 שנה
  • הנדסאי  או טכנאי, שלמד בבית הספר ממשרד העבודה בעל ניסיון של בעבודה
  • תעודות או אישורים, שבהם הם יכולים להוכיח שהם עובדים
  • ללא עבר פלילי
  • עוסק מורשה

איך להגיש את הבקשה בצורה הטובה ביותר?

חשוב מאד להבין, כי על מנת להגיש את הבקשה בצורה הטובה ביותר ולהתקבל:

  • יש לבדוק כי אתם ממלאים את הטפסים, הנדרשים לכם בתחום, כמו למשל מילוי טפסים הדורשים סיווג או  בקשה חוזרת.
  • יש להצטייד בעט שחור ולכתוב בכתב ברור, ומסודר את כל הפרטים המלאים של הבקשה.
  • יש  להגיש לרשם הקבלנים את הטפסים המקוריים, ולשמור העתק.
  • להגיש אל רשם הקבלנים בשעות הפתיחה או בדואר ישראל בלבד

חשוב להבין כי ההקפדה על תנאים אלו יכולה לגרום לכך שהבקשה  תענה יותר במהירות, וכאשר אין מקפידים על תנאים אלו, לכן הנרשם עלול לפסול את הבקשה.

חשוב לציין כי על מנת להיות קבלן הדרך רצופה דרכים רבות ומסוכנות יש לעמוד בתנאים בסיסיים אשר תנאים אלו הם הדרך לקבלת התעודה הנכספת בסופו של דבר. על הקבלן לעבור קורס מנהל עבודה שלו יש קבלה של תנאי מנמום ולאחר קבלת התעודה הוא צריך לעבור קורס של קבלן רשום ורק  אז הוא יכול להיות קבלן רשום.  ולכן חשוב ביותר להקפיד על הדברים האלו 

רישיון קבלן רשום רישיון קבלן רשום

ענף הבנייה הינו ענף נחשק, מדובר על עבודה מתגלמת כאשר מדובר על קבלנות, אך יש עוד הרבה דברים שאתם צריכים לעבור בכדי להגיע אל הרמה אליה אתם מצפים, ולא משנה עד כמה מקצועיים אתם בהווה. כמו בכל מקצוע, גם בענף הקבלנות ההתקדמות היא איטית, אך משמעותית ובכל צעד בו אנו פוסעים אנו למדים עוד דברים אשר יוכיחו את עצמם בעתיד. רישיון קבלן רשום הינו צעד הכרחי לכל קבלן אשר רוצה להרחיב את אופקיו בתחום ולא להישאר תקוע בתוך מקום מאוד מצומצם. הנה כל הסיבות והדרכים להוצאת רישיון קבלן רשום.

 

רישיון קבלן רשום – למה זה הכרחי?

רישיון קבלן רשום אינו הכרחי ואינו חובה, אך מצד שני כאשר קבלן בוחר לעבור את התהליך הבירוקרטי של הוצאת רישיון, הוא למעשה משדרג את השם שלו ופותח את עצמו לטווח פרויקטים רחב יותר. כמו כן, עבודה באופן חוקי ומוכר מתגלמת, כאשר קבלן רשום בפנקס הקבלנים למעשה השם שלו יהיה עדיף על פני קבלן שלא רשום שם מסיבות אותן נציין בהמשך.

רישיון קבלן רשום – שלבי הוצאת רישיון

ישנן שתי דרכים להוצאת רישיון קבלן רשום, הדרך הראשונה היא באופן עצמאי, אתם מול משרד הבינוי והשיכון. הדרך השנייה בה רבים בוחרים היא באמצעות "מתווך", חברה אשר תעשה את העבודה בשבילכם, היתרון הוא החיסכון בזמן, כאבי ראש, והחיסרון הוא ההוצאה הנוספת הכרוכה בתהליך. לפניכם השלבים הבסיסיים להוצאת רישיון קבלן רשום:

בשביל לחסוך לכם הרבה כאב ראש הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לבדוק התאמה. לא כל בעל מקצוע יקבל רישיון קבלן, שכן יש פרמטרים וקריטריונים שונים אשר רשם הקבלנים לוקח בחשבון כאשר הוא בוחן את הבקשה שלכם. מי שרשאי להגיש בקשה הוא קבלן כוח אדם או קבלן שירות עם רישיון מטעם משרד העבודה והרווחה. בבדיקת ההתאמה יבחן הניסיון שלכם בתחום, הכשרה וכמו כן גם עבר פלילי נקי וניסיון ניהולי.

אם עברתם את שלב ההתאמה כעת תוכלו לגשת לעניין הבירוקרטי יותר, מסמכים אשר עליכם להנפיק בהם אתם מגישים את הבקשה. את הטפסים הנדרשים ניתן למצוא באתר משרד הבינוי והשיכון, עליכם להוסיף קורות חיים, מקומות עבודה קודמים, המלצות בצירוף אנשי קשר, טופס הסכמה לקבלת מידע עבר פלילי, היעדר הרשעות, תבעיות אזרחיות וכן הלאה… 

לאחר מכן תוכלו להגיש את הבקשה דרך אתר משרד הבינוי והשיכון, או על ידי שליחה דואר או באופן פרונטלי. לאחר בחינת המסמכים תגיעו לראיון אישי, הוועדה תבחן שהמועמד אכן עומד בכל מה שהצהיר, תבחן את הידע בדיני עבודה, בתחום ההתמחות של בעל המקצוע ועוד.

אם עברתם את המבחן, עליכם יהיה להשלים את המסמכים האחרים לצורך סיום הליך הבקשה. חשוב לבחון שהטפסים עדכניים ולא לפני שנים רבות. כמו כן עליכם לשלם עבור אגרת הרישיון, הגשת טפסי 102, ערבות בנקאית ורק לאחר הגשת כל טפסים אלו תוכלו לקבל את הרישיון המיוחל.

רישיון קבלן רשום – עבודה מול קבלן רשום

אז למה בעצם כדאי ללקוח לעבוד מול קבלן רשום? הרי ייתכן ואפילו המחיר מתייקר כאשר מדובר על קבלן רשום… הסיבה לכך היא נטו מקצועיות. למעשה קבלן רשום הינו קבלן שעבר הליך בירוקרטי ארוך מול רשם הקבלנים וכתוב בפנקס הקבלנים, דבר אשר מעיד על ניסיון מוכח, מקצועיות ואמינות בשל עבר נקי. למעשה, כאשר אתם עומדים מול קבלן שאינו בעל רישיון קחו בחשבון שייתכן והבקשה שלו לא אושרה בשל מרמה והונאה בעבר. כמו כן, השכרת שירותיו של קבלן ללא רישיון הינה יהירה ומסוכנת, מדובר על עבודה אשר אינה מבוטחת ואינה מוכרת על ידי הרשויות, אם כרגע אתם משלמים נמוך ייתכן ובעתיד תשלמו הרבה יותר ממה שחשבתם. 

קבלן רשום הינו קבלן בעל תעודת קבלן רשום אשר מוכיחה את המקצועיות שלו, ואתם יכולים לדעת בדיוק מהו תחום ההתמחות שלו ודרגת סיווג. מדובר על תעודת כבוד, תעודה אשר מקפיצה את הקבלן הלאה בזכות ולא בחסד. לכן, כאשר אתם נוגעים בפרויקט יוקרתי כמו הבית שלכם, אתם לא רוצים להתפשר על איש מקצוע בגלל הכסף, ולבסוף למצוא את עצמכם עומדים מול עבודה רשלנית ואין לכם למי לפנות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!