קבלן מוכר לעבודות ממשלתיות

לא צריך לשלם הרבה על רישיון קבלן! מחיר זול מובטח!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

תוכן עניינים:

קבלן מוכר לעבודות ממשלתיות קבלן מוכר לעבודות ממשלתיות

נתחיל בכך שנדגיש כי יש הבדל בין תעודת קבלן מוכר ובין רישיון קבלן רשום. עם זאת, כאשר אתם מחזיקים ברישיון קבלן רשום תוכלו לבקש גם קבלן מוכר ממשרד האוצר. האם באמת יש צורך בתעודה זו על מנת לקבל טווח רחב יותר של פרויקטים? איך מנפיקים תעודה זו, ומהם התנאים לכך?   

קבלן מוכר לעבודות ממשלתיות – מהי תעודת קבלן מוכר?

קבלן מוכר לעבודות ממשלתיות הינו קבלן אשר הוכר על ידי הגורמים הרלוונטיים להגיש הצעות במכרזים ממשלתיים בכל תחומי ההנדסה הבנאית, ובהתאם לסיווג רישיונו. האם כל אחד יכול להיות קבלן מוכר? התשובה היא לא. ישנם תנאים מוגדרים מראש לגבי מהו קבלן מוכר, עליכם להציג ניסיון קודם, להיות רשומים בפנקס הקבלנים, להציג המלצות של לפחות 2 פרויקטים בהם נגעתם במהלך 4 שנים אחרונות, ולהיות בהיקף כספי של 80% – 100% מההיקף אשר מותר לכם לפי דרגת סיווג קבלני נוכחית. יש לציין שגם לאחר בו הכיר בכם משרד האוצר כקבלנים מוכרים, והינכם רשאים לגשת למכרזים ממשלתיים, עדיין לא תוכלו לקבל פרויקטים גדולים מאשר מה שמותר לכם על פי דרגת הסיווג בו אתם נמצאים. זאת אומרת שלרוב עבור קבלן אשר נמצא בדרגת סיווג נמוכה, לא כל כך רלוונטי להגיש בקשה עבור קבלן מוכר.

קבלן מוכר לעבודות ממשלתיות – חידוש

חשוב לציין, גם לאחר בו קיבלתם תעודת קבלן מוכר, זכרו כי היא תקפה לשנתיים בלבד. לכן, בחלוף שנתיים יש לחדש את התעודה על מנת שתוכלו עדיין לגשת לפרויקטים ממשלתיים. הסיבה לכך שיש לחדש פעם בשנתיים הוא כיוון שהאוצר רוצה לוודא כי הייתם פעילים בשנתיים האחרונות. החידוש הוא מול משרד האוצר, מדובר על תהליך פשוט יחסית.   

קבלן מוכר לעבודות ממשלתיות – הבדלים

ישנו הבדל בין קבלן מוכר קטן ובין קבלן מוכר גדול, מדובר על למעשה שני ענפים שונים בכלל. קבלן גדול הינו קשור לענף 100 וענף 200, סיווגים ג3, ג4, ג5, כל היתר קשורים לקבלן קטן. ההבדלים לגבי הנפקת התעודה וחידושה אינם גדולים, ההבדלים העיקריים הם למעשה בהיקף העבודה. כפי שציינו, הפרויקטים אותם תוכלו לקחת חייבים להיות בהתאמה לדרגת הסיווג שלכם.  

קבלן מוכר לעבודות ממשלתיות – הגשת הבקשה

שימו לב, קבלן מוכר הינו מושג לא מוערך מספיק בעיננו, מדובר על תעודה שיכולה לשנות את החיים שלכם מקצה לקצה כל עוד אתם עומדים בתנאים הדרושים. כאשר קבלן עדיין נמצא רשום בפנקס הקבלנים, הוא יכול לקבל טווח רחב יחסית של פרויקטים בהתאם לסיווג שלו. עם זאת, כאשר נמצא אדם בעל תעודת קבלן מוכר הוא יכול לקבל פרויקטים עצומים דרך מקור אמין (הממשלה), זאת על ידי מכרזים. ברגע בו זכיתם במרכז תוכלו לקבל פרויקטים עצומים כמו עיר הבה"דים, משרדים ממשלתיים ועוד… מדובר על עשרות ומאות מיליוני שקלים.  בכדי להגיש את הבקשה באופן מסודר יש לעבוד מול חברה מקצועית אשר היא למעשה תתפקד כמתווכת עבורכם. ניתן לעבור את התהליך לבד, אך יש לקחת בחשבון כי מדובר על תהליך קשה יותר מאשר רישום בפנקס הקבלנים. בכדי שלא תצטרכו לעבור את התהליך בעצמכם פעם אחר פעם, מומלץ להיעזר בחברה חיצונית אשר היא למעשה בוחנת כל שלב בדרך, דואגת למסמכים הרלוונטיים, מפנה אתכם אל הגורמים הנכונים וכך תוך פרק זמן קצר תוכלו למצוא את עצמם במרכז ממשלתי. כאשר אתם יודעים שיש מכרז בקרוב ואין ברשותכם עדיין תעודה, עליכם לפנות לחברה מקצועית ולעדכן אותם בנתון זה על מנת לזרז תהליכים ככל הניתן.  
למעמד של קבלן מורשה ישנם המון תיאורים והמון ביטויים שדבקו בו לאורך השנים, אבל בסופו של דבר, בזה מדובר: בקבלן בעל רישיון. בין הביטויים השכיחים ביותר אפשר למצוא כמובן את הקבלן הרשום, אבל גם קבלן מוכר הוא ביטוי שאפשר להיתקל בו מעת לעת. בכל המקרים מדובר כמובן בקבלן מורשה, קרי קבלן שמחזיק ברישיון מטעם רשם הקבלנים ומשכך, שמו גם נרשם בפנקס הקבלנים המורשים של מדינת ישראל. האם אתם יכולים להפוך לקבלנים רשומים? מה נדרש מכם בכדי לזכות במעמד של קבלן מוכר? האם הרישיון הניתן לכם מאפשר לכם לבצע כל סוג של פרויקט בכל היקף? האם אתם צפויים לחוות שינוי כלשהו בהתנהלות העסקית שלכם לאחר השלמת התהליך? איך מבצעים את התהליך והאם ישנו גורם מקצועי שיכול לנהל את התהליך עבורכם? את כל התשובות לכל השאלות הללו, נותנים לכם בשורות הבאות המומחים של חברת התקווה, המציעה את כל סוגי השירותים העסקיים והמקצועיים עבור קבלני בניין וקבלנים בכלל.

האם אתם יכולים להפוך לקבלנים רשומים?

התשובה היא בהחלט כן. כל אדם וכל אזרח יכול ליהנות מהמעמד של קבלן מוכר. יחד עם זאת, על אף שמדובר בזכות כוללת, בפועל נדרש כל אדם המבקש לקבלן את המעמד, להוכיח כי הוא עומד בקריטריונים לקבלתו. במילים אחרות, בכדי להפוך לקבלנים רשומים יהיה עליכם לעמוד בשורה של קריטריונים המוגדרים בחוק ובתקנות. קריטריונים אלה ניתנים לתמצות לכדי שניים מרכזיים הכוללים הסמכה מקצועית רשמית וניסיון מוכח. במידה ויש לכם דיפלומה רשמית ממוסד לימודים מוכר בתחום הפעילות שלכם ובמידה וצברתם כבר את שנות הניסיון המוגדרות בחוק, תוכלו לקבל מעמד של קבלן מוכר. ישנם מספר תחומים שנחשבים להסמכה רשמית רלוונטית לעניין זה ובכלל זה מהנדס בניין, אדריכל, הנדסאי בניין, טכנאי בניין ואפילו מנהל עבודה. יחד עם זאת, עבור כל אחד מאנשי המקצוע הללו נדרש היקף שונה של שנות ניסיון בכדי להיות זכאי לרישיון קבלן. מבחינתכם, עליכם לוודא שאתם מחזיקים בשילוב הנדרש בין השניים. אם אין לכם הסמכה מקצועית רשמית, יהיה עליכם להשלים אותה במסגרת תכנית לימודים מוכרת במוסד לימודים מוכר על ידי משרד העבודה והרווחה. במקביל יהיה עליכם להוכיח כי יש לכם את מספר שנות הניסיון הנדרשות בתחום ואם אין לכם את הניסיון הזה, לא יהיה מנוס מהמתנה עד שתצברו את הניסיון הנדרש.

האם הרישיון הניתן לכם מאפשר לבצע כל סוג של פרויקט?

התשובה היא לא. קבלן מוכר יכול לבצע אך ורק פרויקטים המוגדרים בכפוף לסיווג אותו הוא קיבל בתהליך הרישום. ככלל, כאשר אתם עוברים את התהליך, נקבע הסיווג המינימלי עבורכם ולאורך זמן, ככל שתצברו יותר ויותר ניסיון, כך תוכלו להתקדם בדרגות הסיווג הקיימות עד לדרגה הבכירה שבה תוכלו לבצע כל פרויקט מכל סוג ובכל היקף. ההיגיון בכך הוא שזה לא סביר שקבלן מתחיל, שכל ניסיונו מסתכם בשיפוץ בתים, יוכל לנהל מחר פרויקט שלם של בניית מגדל משרדים. על כן, הרישיון הניתן לכם הוא ספציפי עבור תחום ההתמחות הספציפי שלכם ועבור סוגים מסוימים של פרויקטים, הנבדלים זה מזה בגודלם ובהיקפם (במונחי שווי כולל של העבודה בפרויקט, שטח המבנה וכן הלאה).

האם הפיכתכם לקבלנים מוכרים עשויה להוביל שינוי בפעילותכם העסקית?

התשובה היא בהחלט כן וזוהי גם הסיבה שבגינה יותר ויותר קבלנים עושים כל מאמץ בכדי לקבלן את המעמד של קבלן מוכר. העניין הוא מאוד פשוט: יותר ויותר אנשים נמנעים מעבודה עם קבלנים שאינם קבלנים רשומים, בדרך כלל בגלל ניסיון שלילי מן העבר, שלהם או של אחרים. בנוסף לכך, קבלן שהוא אינו קבלן רשום לא יכול בכלל לגשת למכרזים ממשלתיים או ציבוריים ולרוב גם לא יוכל לגשת לאף מכרז גדול במגזר העסקי הפרטי. מן הצד השני, מרגע שהשלמתם את התהליך של רישום קבלן מוכר, נפתח מולכם שוק שלם שעד כה לא היה זמין עבורכם ולכך לבטח יכולות להיות משמעויות דרמטיות על השורה התחתונה של פעילותכם העסקית. בכל מקרה, המעמד של קבלן רשום לא יכול בשום צורה ודרך לגרום לכם נזק, אלא רק להועיל לכם, כמובן בהתאם למאמצי השיווק והצמיחה שלכם בהיבט העסקי.

איך מתנהל התהליך של רישום קבלן?

התהליך של רישום קבלן הוא תהליך פרוצדורלי בעיקרו, ובתנאי שאתם עומדים בכל התנאיםכלי עבודה קבלן מוכר הנדרשים. במידה ואתם אכן עומדים בכל התנאים, יהיה עליכם לאסוף את כל המסמכים שמוכיחים זאת, למלא תצהירים חתומים על ידי עורך דין שכל דבריכם אמת, למלא טופס בקשה מסודר ולהגיש למשרדי רשם הקבלנים. בקשתכם תיבחן על ידי רשם הקבלנים ואם הכל תקין, יוענק לכם המעמד של קבלן מוכר שזה אומר שיש לכם כעת רישיון קבלן ואתם קבלנים מורשים. כמו כן, במקביל יתווסף שמכם לפנקס הקבלנים המנוהל על ידי רשם הקבלנים במשרד השיכון, שם יכול כל אדם לראות את שמכם בכדי לאמת ולוודא שאתם אכן קבלנים רשומים כפי שאתם טוענים. את התהליך הזה אתם בהחלט יכולים לעבור לבד, אבל כדאי לדעת שזהו לא תהליך פשוט, בטח אם אתם לא עומדים בקריטריונים הנדרשים. גורם מקצועי יכול לסייע לכם בביצוע כל המשימות הפרוצדורליות, לספק לכם עורך דין מטעמו שיאשר את כל הדברים ויחתום על תצהירים שיגובשו עבורכם וכמובן לנהל עבורכם את כל תהליך ההתקשרות מול רשם הקבלנים. אבל עוד יותר מכל אלה, גורם מקצועי המתמחה בתחום זה של רישום קבלן רשום, יכול לסייע לכם להבטיח את רמת הסיווג הגבוהה ביותר שתוכלו להשיג. לעיתים, תוספת של פרמטר קטן ושולי לכאורה (כמו למשל גיוס עובד אחד נוסף), יכולה לקדם אתכם לרמת הסיווג גבוהה יותר, שתאפשר לכם לנהל פרויקטים בהיקפים גדולים יותר ואם יש לכם באמת את ההזדמנות הזאת, אתם ממש לא רוצים לפספס אותה. יחד עם זאת, כדי שאכן תוכלו לנצל את ההזדמנות, עליכם לעבוד עם גורם מקצועי שילווה את התהליך עבורכם וינחה אתכם לגבי כלל האפשרויות העומדות בפניכם. גורם מקצועי זה יוכל גם להמליץ לכם על הדרך הטובה ביותר להשלים קריטריונים חסרים לכם ולוודא שאתם מבינים היטב מה עומד בפניכם בכדי שתוכלו לקבל את המעמד של קבלן מוכר.

מי מבצע את התהליך?

ישנם בישראל כמה וכמה גורמים מקצועיים פרטיים, המציעים שירותים מקצועיים ושירותים עסקיים לקבלני בניין וקבלנים בכלל ויכולים לבצע עבורכם את תהליך הרישום. אחד הגורמים הבולטים והמובילים בשוק זה היא חברת התקווה, שנחשבת לוותיקה ביותר בתחום וגם לחברה שיכולה להשיג לכם בדרך כלל את התנאים הטובים ביותר בתהליך הרישום. אם אתם רוצים להשלים את הרישום כמה שיותר מהר, אם אתם מעוניינים ליהנות מהסיווג הגבוה ביותר שתוכלו להשיג במסגרת החוק, חברת התקווה היא כנראה הכתובת הנכונה ביותר עבורכם. בחברה עובד צוות ותיק בעל ניסיון של שנים רבות בתחום, עם היכרות מעמיקה מאוד עם התהליכים הבירוקרטיים במשרדי רשם המקרקעין ואלו ידעו להוביל את הבקשה שלכם במהירות הרבה ביותר אל השולחנות המתאימים ביותר, בכדי שתוכלו ליהנות מהמעמד של קבלן מוכר כמה שיותר מהר.

קבלן מוכר לעבודות ממשלתיות – סיכום

זכרו, מדובר על זכות שכל קבלן כמעט זכאי לה, להיות חלק ממכרזים ממשלתיים. ענף הבנייה הינו ענף משתלם, אך בכדי להפוך אותו לעוד יותר משתלם, ולא להגיע למצב בו אתם מחוסרי עבודה עליכם יהיה להרחיב את האופקים שלכם ככל הניתן. זאת באמצעות העלאת דרגת סיווג וכמובן הכרה כקבלן מוכר. התהליך להוצאת קבלן מוכר הינה קשה יותר מאשר רישום בפנקס הקבלנים על ידי רשם הקבלנים, יש לציין שפה אנו עומדים מול גורם אחר – משרד האוצר. שימו לב לפני הכל שאתם עומדים בקריטריונים הנדרשים, אם כן אז גשו להגיש את הבקשה, אם לא בחנו מה חסר לכם ותחת אילו תנאים תוכלו להגיש בקשה לתעודת קבלן מוכר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!