ענפי רישום קבלנים

לא צריך לשלם הרבה על רישיון קבלן! מחיר זול מובטח!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

תוכן עניינים:

ענפי רישום קבלנים ענפי רישום קבלנים

ענף הבנייה הינו תחום ענק, תחום מבוקש אשר נוגע בכל מיני תתי תחומים שאת רובם אינכם מכירים בוודאי. על מנת שיוכל קבלן לעבוד באופן חוקי בסכומים גבוהים מהמוצע, עליו להיות קבלן רשום, קבלן המחזיק ברישיון המוכר על ידי רשם הקבלנים, וחייב להיות רשום בפנקס הקבלנים. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על ענפי רישום קבלנים, רשם הקבלנים ופנקס הקבלנים.

 

ענפי רישום קבלנים – מה זה?

בשנת 1969 נחקק חוק המחייב כל קבלן להיות רשום בפנקס הקבלנים, שם יציין רשם הקבלנים את תחום עיסוקו של הקבלן וכל הגדרותיו לתפקיד. החוק הוצע לאחר שנים בהן ענף הבנייה היה נמצא במצב רע של עבודות רשלניות, ריבוי קבלנים ללא הכשרה וניסיון ולצערנו גם לא מעט תאונות עבודה. חשבו על זה, ענף הבנייה מחולק לכל כל הרבה נושאים שכל נושא שונה מהקודם באופן ניכר, וכל זה רצה לעשות קבלן ללא ניסיון וללא הכשרה ייעודית. עקב כך נוצר חוק בו מחייב משרד הבינוי והשיכון כל קבלן להיות תחת ענף בו הוא מוכשר וכמו כן גם סיווג. לכל לקוח יש את הגישה לראות את כל פרטיו של הקבלן אליו פנה, וכך יוכל לוודא כי מדובר על קבלן אשר מחזיק ברישיון.

ענפי רישום קבלנים – מהם הענפים השונים?

על פי רשם הקבלנים כיום קיימים 32 ענפים הנמצאים כחלק מן הענפים הראשיים וענפי המשנה. בפנקס הקבלנים תוכלו לראות כי כל סיווג ממוספר על ידי מספר בן 3 ספרות ותיאור ענף. על ידי כל ענף תוכלו לראות את מגבלת היקף העבודה המתעדכנת פעמיים בשנה, בחודשי אפריל ואוקטובר. כמו כן, ישנם גם קבלנים מוכרים, קבלנים אלו יכולים לבצע עבודות ממשלתיות והם מסומנים בכוכבית המופיעה על יד הענף, ואילו קבלנים מוכרים אשר מוגבלים מבחינת סיווג יהיו מסומנים באות ק ליד הענף אליו הם משתייכים.

על מנת שתוכלו לראות באופן מעודכן את היקף הבנייה של כל סיווג, ותוכלו לראות את כל הענפים הרלוונטיים לכם תוכלו  להיכנס לפנקס הקבלנים ושם תמצאו את כל המידע הרלוונטי, לפניכם דוגמאות לענפי העבודה השונים בתחום הבנייה: בנייה, כבישים תשתית ופיתוח, גשרים, עבודות ימיות ונמלים (אלו הענפים הראשיים). תחת הענפים הראשיים תוכלו למצוא: בטונים, בניית שלדים, שיפוצים, חצרות, כלונסאות, מתקני הסקה, מתקני תברואה, מעליות ומדרגות נעות, קווי מים, קווי תקשורת, איטום, עבודות אבן ביבש או רטוב, עבודות עפר, רמזורים, ביוב, בריכות מים ועוד…

ענפי רישום קבלנים – מהו סיווג?

על מנת לייצר סדר מוחלט עבור הלקוח ועבור רשם הקבלנים, ישנו מלבד לתחום התמחות על פי ענף עבודה יש גם דרגת סיווג. הדרגת סיווג הנמוכה ביותר היא 1 ואילו הגבוהה ביותר היא 5. כל דרגת סיווג מגבילה את הקבלן מבחינת היקף עבודה (על פי סכום פר פרויקט), והסיבה לכך היא ברורה. הסיווג נקבע על פי ניסיון מוכח בעבודה פיזית, כך שלא יוכל קבלן בעל דרגת סיווג 1 לקחת פרויקטים מורכבים אשר מתאימים לדרגת סיווג 5. על מנת שיוכל קבלן לעלות את דרגת הסיווג שלו עליו להיות לפחות שנה בדרגה נוכחית ובתומה להציג את המסמכים הרלוונטיים מול רשם הקבלנים על מנת שיקבל אישור לעלות בדרגת סיווג. הקריטריונים הם ותק, מילוי טפסים, העברת אישורים, ובחינה של הבקשה מצד הגורמים הרלוונטיים. 

 

ענפי רישום קבלנים – רשם הקבלנים ופנקס הקבלנים

רשם הקבלנים הוא גוף שהחל לתפקד בשנת 1969, הוא עובד תחת משרד הבינוי והשיכון. תפקידו של רשם הקבלנים הוא לאכוף את כל הנוגע לתחום הבנייה, בין אם מדובר על בחינת בקשות של קבלנים להעלאת סיווג, ובין אם מדובר על אכיפה של קבלנים אשר עובדים שלא כחוק. לרשם הקבלנים תפקידים רבים, הוא למעשה מחזיק בפנקס הקבלנים והוא בוחר האם יש צורך להוריד קבלן ספציפי מהרשימה או להוסיף. מלבד לכך, רשם הקבלנים הוא גם גוף בשביל הציבור, הוא מקבל את התלונות מצד לקוחות או מעסיקים, הוא מגיש את חומרי החקירה לתביעה ובוחן כל מקרה לגופו.

פנקס הקבלנים הוא למעשה מאגר מידע הנמצא אצל רשם הקבלנים. בפנקס הקבלנים יוכל כל לקוח למצוא את הפרטים של הקבלן מולו הוא עובד, תחום התמחות ודרגת סיווג. אם לא נמצא הקבלן בפנקס הקבלנים משמע מדובר על קבלן אשר עובד ללא רישיון. פנקס הקבלנים פתוח לכל אחד, עליכם לבחור את הקבלן לפי שם או מספר ענף. כיום פנקס הקבלנים מונה 12,000 קבלנים בעלי רישיון.

סיווג קבלנים ענפיםסיווג קבלנים ענפים

סיווג קבלנים הינו פרט חשוב שכל לקוח ובעל מקצוע חייב לדעת, ישנם ענפים שונים לכל סיווג קבלנים. ברגע בו יודע לקוח את המידע הזה הבחירה שלו צריכה להיות תחת השיקולים האלו. כל קבלן מומחה בצד אחר של המפה, ומעטים אלו המתמחים בכל התחומים, לפני שאתם בוחרים איש מקצוע וודאו סיווג קבלנים בענפים השונים.

סיווג קבלנים ענפים – חוק רישום קבלנים

על פי חוק חייב קבלן מורשה להיות רשום בפנקס קבלנים תחת תחום עיסוקו ולפי איזה ענף קבל הוא שייך. הרישום נעשה על ידי רשם הקבלנים אשר פועל תחת משרד הבינוי והשיכון. מדובר על חוק חדש יחסית, חוק אשר קיים משנת 1969 ועדיין עובר חידושים רבים. הסיבה להוצאת החוק היא עקב הפריצות הרבה שנוצרה בתחום הבנייה, שכן כל קבלן היה לוקח על עצמו עבודות מכל הסוגים, ההתמקצעות הייתה נמוכה, התחרות הייתה גבוהה, והיה קשה מאוד למצוא מקור אמין. כיום, כל פרויקט אשר צריך היתר בניה חייב לעמוד בתקנים הנדרשים, על הקבלן להיות בעל רישיון והסמכה לאותו תחום שירות.

מטרת החוק הינה מסגרת אשר נוצרה על מנת להגן על הלקוח, וכמו כן גם על אנשי המקצוע. בדרך זו ידע כל לקוח האם הוא עומד מול קבלן אשר עבר את ההכשרה הרצויה, או שמא מדובר על קבלן אשר עובד ללא רישיון. לכל אזרח יש גישה לבדיקת הנתונים האלו דרך פנקס קבלנים באתר משרד הבינוי והשיכון. כמו כן, ענף הבנייה עצמו עומד על שיתופי פעולה, כך יוכל כל יזם לבחור בקפידה את בעל המקצוע מולו יעבוד. כמובן שיש לקחת בחשבון גם את הסיווג של אותו בעל מקצוע, על זה נדבר כעת.

סיווג קבלנים ענפים – המשמעות של סיווג

על מנת לייצר הבדל בין קבלן כזה או אחר ברמה המקצועית נוצרו סיווגים אשר חולקו בין ענפי הבנייה השונים. אם בעבר קבלן שיפוצים היה לוקח על עצמו פרויקטים של קבלן כבישים וההפך, היום כבר החוק אוסר זאת. הסיווגים נקבעים לפי 5 דרגות של מקצועיות כאשר סיווג אחד הוא הנמוך והמוגבל ביותר, ואילו דרגה 5 היא הגבוהה ביותר. הסיווג למעשה מונע מהקבלן לקחת פרויקטים גם שלא קשורים לתחום שלו, אך גם מגביל את הקבלן לגבי הסכום אותו הוא יכול לדרוש – משמע מגביל את הקבלן בסוגי הפרויקטים אותם יוכל לקחת. המחיר כמובן נקבע בהתאם למורכבות העבודה וזאת לוקח בחשבון רשם הקבלנים. כאשר מגיע קבלן לדרגה 5 יוכל לקחת על עצמו את רוב סוגי הפרויקטים.

על מנת שיוכל קבלן להגיע לדרגה 5 עליו לעבור כברת דרך מסוימת בתחום בו הוא נמצא. כל קבלן יכול להגיש בקשה, אך בקשה שאינה עומדת בקריטריונים לא תאושר, ואחד מהקריטריונים מדבר על ותק, מילוי טפסים, העברת אישורים ואגרות, ולמעשה רק אז יבחן רשם הקבלנים את הבקשה שלכם. כמו כן, מלבד לוותק יש להראות שאתה קבלן עובד, את הניסיון שלך. 

סיווג קבלנים ענפים – בחירה חכמה

הבחירה להיות קבלן רשום בפנקס הקבלנים היא לא בשביל הלקוח, אלא למעשה בשבילכם בתור קבלנים מקצועיים. קבלן אשר מכיר באיכותו ויודע את טיב העבודה שלו חייב להיות רשום בפנקס הקבלנים. לקוח אשר מכיר מעט את עולם הקבלנים, או מספיק שקורא מאמר כזה או אחר בתחום, יודע מיד שהוא צריך לחפש קבלנים דרך פנקס הקבלנים של משרד הבינוי והשיכון. לכן, החשיפה שלכם תהיה גדולה יותר כאשר תהיו רשומים, כמו כן גם האמינות שלכם, רמת הסיווג שלכם וכך יוכל לקוח לבחור בכם לפרויקט הבא. אז אם כך, הבחירה אינה בשביל הלקוח בלבד, אלא גם בשבילכם בתור בעלי מקצוע.

סיווג קבלנים ענפים – הענפים השונים

בכדי לקבל את הרשימה המלאה עליכם יהיה להגיע למשרד הבינוי והשיכון, לפניכם רשימה חלקית של הענפים השונים. ישנם ארבעה ענפים ראשיים שהם: בנייה, כבישים תשתית ופיתוח, גשרים, נמלים, עבודות ימיות. תחתיהם נמצאים ענפי המשנה שהם: כלונסאות, בטונים, בניית שלדים, פיתוח חצרות, שיפוצים, חשמל, מיזוג אוויר, מתקני הסקה, מתקני תברואה, מעליות ומדרגות נאות, דריכת בטון, עבודות אבן ביבש או רטוב, איטום, עבודות עפר, קווי תקשורת, קווי מים, ביוב וניקוז, רמזורים, בריכות מים ועוד…

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!