קבלן רשום הנדסאי בניין

לא צריך לשלם הרבה על רישיון קבלן! מחיר זול מובטח!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

תוכן עניינים:

כלי עבודה של קבלן רשוםחשוב מאד  להבין כי על מנת להיות קבלן רשום הנדסאי בניין חייבים  לעמוד בכללים מסוימים על מנת להיות קבלן רשום הנדסאי בניין לא כל הנדסאי בניין יכול להיות רשום. 

חשוב להבין כי להבין כי להיות קבלן רשום בתחום הבנייה צריך לעבור תהליך קשה וארוך על פי רשם הקבלנים חשוב לעמוד בכללים שונים של משרד הבנוי והשיכון . ולכן רבים מבין האנשים לא מעוניינים בכלל לעבוד את התהליך הזה ולכן ניתן למצור ברשם הקבלנים רק 2000 קבלנים רשומים מתוך 18000 קבלן ידועים. 

מהו הנדסאי בניין? 

הנדסאי בניין הפך להיות בשנים האחרונות בוודאי בתחום הזה הוא הפך להיות מקצוע איכותי ומבוקש הנדסאי בניין הוא ההנדסאי הוא הנדסאי המקובל ביותר. בשנים האחרונות עם התפתחות ענף הבנייה במיוחד בעשורים האחרונים נעשה צורך בבעלי מקצוע מקצועיים במיוחד על מנת שידעו להתמודד כראוי עם הבנייה.  יש רבים מבין האנשים שלא מעוניינים ללמוד לימודים שונים ומתישים ולכן הם מעדיפים ללמוד לימודים שהם יותר קלים אך הם אינם דורשים את הלימודים והזמן שלימודי מהנס שונים דורשים ולכן רבים מין האנשים מעוניינים  ללמוד את הלימודים האלו על מנת לעסוק במקצוע זה. 

למה כדאי ללמוד להיות הנדסאי בניין?

המטרה של לימודי בנייה ולימודי הנדסה אזרחית היא להכשיר את הלומדים לתכנון, הקמה ותפעול של מבנים ומערכות שונות לצורך תעשיה כמו כן אמנם הלימודים האלו הם יותר קלים מלימודי מהנס אך גם בהם יש צורך ללמוד מדעים מדויקים שונים. 

האם הנדסאי בניין יכול  להיות קבלן רשום? 

הנדסאי בניין יכול להיות עם תעודת קבלן רשום אך עליו לעמוד במספר תנאים לצורך:  עליו לעבוד קורס מנהל עבודה לאחר שהוא עובד את הקורס הזה הדבר הזה לא מספיק לו כדי להיות קבלן רשום. אלא הוא צריך להראות ניסיון רב של ביצוע עבודות קבלניות שונות בבניה. כאשר הוא מראה את האישורים האלו אז הוא יוכל להיות קבלן בניין . 

חשוב לציין כי תעודת הנדסאי בניין יכול לתת יתרון בקבלה של קורס ממנהל עבודה שהוא השלב הראשון על מנת להיות קבלן רשום.  כמו כן חשוב לציין כי קבלן רשום גם אם אין לו תואר כל שהוא של מהנדס או הנדסאי אלא רק של מנהל עבודה בסך הכל עליו להעסיק בחברה הזו. לאחר שקבלה את רישיון הקבלן הרשום.  בעלי תפקידי שונים או מהנדס או הנדסאי על מנת לקבל את הרישיון.  

מה ההבדל בין מהנדס  בניין להנדסאי בניין? 

ישנם הבדלים מהותיים בין מהנדס לבין הנדסאי למרות שהשמות נשמעים דומים : 

  • אורך הלימודים – על מנת להיות מהנדס יש ללמוד תואר ראשון במשך 5 שנים על מנת להיות הנדסאי מספיק ללמוד שנתיים.
  • התעודה – מהנדס יקבל תעודת תואר ראשון ואילו הנדסאי יקבל תעודת סיום קורס
  • המקצוע – מקצוע מהנדס הוא יותר יוקרתי ממקצוע הנדסאי
  • תנאי השכר- מהנדס מרוויח יותר מהנדסאי  יחד עם זאת חשוב  לציין כי ההבדל העיקרי והחשוב ביותר מבחינה מקצועית ביניהם הוא כמובן התעודה הנדסאי גם לומד לימודי תכנון אבל  הוא  מוגבל לתכנן בניינים עד 4 קומות בלבד כלומר בניינים יחסית נמוכים ואילו מהנדס  יכול לבנות בניינים רבים קומות. 

כמו כן גם רשם הקבלנים מתייחס לעניין ולמהנדס מספיק רק שנתיים רישיון ואילו להנדסאי מספיק רק 4 שנים רישיון . כדאי ללמוד הנדסאי בניין לאדם שלא מעוניין ללמוד שנים רבות אך בכל זאת רוצה להתקדם במקצוע הבניין . מקצוע זה מתאים לו במדויק.

אם אתם מעוניינים לשפץ את הבית, לבנות בית חדש או לרכוש דירה מקבלן, אתם בוודאי תהיו מעוניינים להעסיק קבלן רשום.  חשוב מאד להבין כי קיימים בארץ מגוון רחב של קבלנים בארץ, העוסקים בתחומים שונים. חלק מהקבלנים הללו אומנם עובדים במקצוע, ויתכן שיש להם את ההכשרה הנדרשת בתחום הזה, אך אין להם רישיון לעבוד בתחום. בעוד שבחלק מהתחומים, אין חובה לעבוד ברישיון קבלן בחלק מתחומי הבנייה כמו עבודות שלד בהם ישנה חובה להעסיק, אך ורק קבלן רשום, על מנת להימנע מסכנות שעלולות לעיתים לגרום למוות. 

רבים מבין האנשים הזקוקים לשיפוץ או לבנייה אינם יודעים, כי יש תחומים שעבודה בהם ללא רישיון היא עבירה חוקית. 

כלי עבודה של קבלן רשום

מהו קבלן רשום? 

קבלן רשום הוא קבלן בעל רישיון, תעודה, שנרשם  בסיווג על פי תחום ההתמחות שלו, לדוגמא קבלן שיפוצים רשום בסיווג 131, ואילו קבלן חשמל בסיווג 160, כמו כן יש גם את ההיקף הכספי, שבו הקבלן יכול לעבוד כאשר 01 הוא ההיקף הנמוך ביותר, ואילו  05 הוא סכום ללא הגבלה. 

מתי חייבים להעסיק קבלן רשום? 

חשוב להבין כי בחלק מתחומי הבנייה, למשל כאשר מתעסקים עם בניית שלד, החוק מחייב העסקת קבלן רשום בלבד. 

הסיבה לחובה זאת נעוצה כי בנייה של שלד מחייבת תכנונים שונים של מהנדס, על מנת לשמור על חיי היושבים בבית, לכן כל בנייה, אפילו חלקית, של שלד בעזרת קבלן לא רשום היא עבירה על החוק. 

ניתן למנות את התחומים הבאים : בניית חדר על הגג, בנייה מאפס,  סגירת מרפסת ועוד כל אלו מחייבים בנייה של קבלן רשום, כמו כן ניתן לציין כי גם כל בנייה שהיא מכספי ממשלה  כמו התאמת בית לנכה משרד הביטחון או נכה של ביטוח לאומי מחייבת העסקת קבלן רשום בלבד, לשם קבלת המימון. 

הוצאת ריושיון קבלן

איפה מוצאים קבלנים רשומים? 

ניתן למצוא קבלנים רשומים בפנקס הקבלנים, שזהו מאגר מידע מקוון, הכולל את כל  הקבלנים הרשומים בישראל. 

החיפוש קל, פשוט, וידידותי למשתמש,  וכך ניתן לבצע אותו מכל מקום בו יש חיבור לרשת. החיפוש עצמו מתבצע באתר משרד הבנוי והשיכון, וניתן לבצע את החיפוש על ידי אחד מהפרטים הבאים: שם הקבלן , מספר חברה, ישוב, מספר קבלן, ענף וסיווג. 

לאחר ביצוע החיפוש האדם יכול לקבל את הפרטים הבאים:

  • פרטים אישיים של הקבלן הכוללים: שם מלא, מספר חברה, מספר קבלן, כתובת וטלפון ליצירת קשר. 

  • הענף הראשי או המשני שאליו הקבלן מסווג.

  • היקף כספי שהקבלן רשאי להשתמש בו לאתר בודד.

  • המומחים שאיתם עובד הקבלן.

  • מועד הרישום הראשוני של הקבלן, ותאריך הסיווג האחרון שקיבל.

  • קבלן יכול לעבוד בעבודות ממשלתיות.

  • בדיקה, כאשר הקבלן מוקפא או יש שלילה על ידי רשם הקבלנים לעסוק עבודות הנדסה בנאיות.

  • ניתן לקבל מידע על רשימת קבלני נוספים באזור הפרויקט.

לכן אם האדם קיבל המלצה או קבלן מסוים, ורוצה להיות בטוח שהוא קבלן רשום, יכול לחפש בפנקס הקבלנים ולאשש את הטענה הזו, על מנת להיות בטוח שהוא מעסיק קבלן רשום.

רישום הקבלן בפנקס הקבלנים חשוב גם לאדם שמעסיק אותו וגם לקבלן עצמו. קבלן רשום הוא חשוב גם לצורך של ביצוע עבודות חוקיות שונות עבודה הקשורה בשלד מחייבת ביצוע על ידי קבלן רשום בלבד ולכן יש צורך לחפש את  הקבלן הרשום בפנקס הקבלנים. על מנת שהעבודה תתבצע על פי החוק.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!