רישום רישיון קבלן שיפוצים

לא צריך לשלם הרבה על רישיון קבלן! מחיר זול מובטח!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

תוכן עניינים:

לא רבים יודעים שרק 70 אחוזים מקבלני השיפוצים שקיימים בישראל רשומים בפנקס הקבלנים. על מנת להסדיר את התחום הזה שלא הוסדר במשך שנים ארוכות. רשם הקבלנים הוסיף בשנת 2002 את התחום של הקבלני השיפוצים הרשומים הידוע בסווג 131 א. 

קבלן שיפוצים שמתעסק בשיפוצים באופן קבוע ועובד בסכום של עד 359000 שקלים. רק הוא יוכל לקבל רישיון מתאים להיכלל בפנקס הקבלנים ששייך לרשם הקבלנים שבמשרד הבינוי והשיכון.
מעבר לכך שתעודה זו מקנה לקבלן השיפוצים יתרונות רבים שללא  יתרונות אלו הוא לא יכול להתקדם עסקית.. הרישיון נותן לו עוד מגוון יתרונות אחרים. במאמר זה נספר בהרחבה על רישום קבלן שיפוצים.

קבלן רשום רישיון

מהו קבלן שיפוצים? 

רבים מבין האנשים אינם מתמחים בנושא, אז אינם מבינים את ההבדל בין קבלן בניין לקבלן שיפוצים, משום ששניהם עוסקים בתחום הבנייה. 

שני התחומים האלו שונים שרק המשותף מבניהם הוא הקורס המקיף שעל הקבלן בנייה לעבור בנושא. 

באיזה תחומים קבלן שיפוצים מתעסק?  

קבלן שיפוצים מתעסק בתחומים הבאים: 

  • עבודות גבס– כמו למשל הנמכת תקרה, עיצוב בגבס, ובעצם כל העבודות הקשורות לגבס.
  • עבודות צנרת– החלפת צנרת בבתים או בבניין כולו.
  • שבירת קירות ועיצוב הבית– קבלן שיפוצים יכול לשבור קירות ועוד. 

מהו רישיון של קבלן שיפוצים? 

רישיון של קבלן שיפוצים הוא רישום בפנקס הקבלנים בסוג 131, וקבלת הרישיון קבלן מתקבלת אך ורק בעמידה בתנאים מסוימים על פי רשם הקבלנים, וכמובן מעבר קורס קבלני שיפוצים רשומים, וכאשר עוברים את המבחנים בקורס בהצלחה הם יכולים לקבל את התעודה של קבלני השיפוצים.  

מה נותן הרישיון של קבלן השיפוצים? 

רישיון של קבלן שיפוצים נקרא בסווג  בפנקס הקבלנים הוא 131 . הסווג הזה נותן לקבלנים הרשומים מגוון רחב של אפשרויות:

  • טווח גדול מאד של התמחויות – לקבלן שיפוצים שעובר את קורס קבלן השיפוצים בהצלחה יש לו יכולת לעסוק במגוון רחב של התמחויות כמו למשל גבס, חשמל , צנרת ועוד. 
  • העסקת עובדים – לקבלן שיפוצים בעל רישיון יש אפשרות להעסיק מגוון רחב של עובדים באחריות שלו ואפילו מספר עובדים גדול כך שהוא יכול להציע ללקוחות שלו  מגוון רחב של בעלי מקצוע מהשורה הראשונה.
  • לעבוד בהיקפים כספיים גדולים-  חשוב מאד להבין כי שיפוצניק ללא רישיון יכול לבצע רק עבודות שאינן בהיקף גדול במיוחד. ואילו קבלן שיפוצים מורשה יכול לעבוד בהיקפים גדולים מאד.
  • העסקת עובדים פלסטיניים- רק לקבלן שיפוצים בעל רישיון יש אפשרות להעסיק עובדים פלסטינים כולל הרישיון של הבאתם לארץ.
  • השתתפות במכרזים – מדינת ישראל מרשה אך ורק לקבלני שיפוצים מורשים להשתתף במכרזים כולל שיפוצים למשרדי ממשלה דבר זה מקדם את הקבלן מקצועית נאד. 

רבים לא יודעים כי החוק מחייב  את העוסקים בשיפוצים לקבל רישיון אם הם רוצים לעבוד בסכומים של מעל 43.865 שקלים.

מדוע נדרש רישיון כזה? 

נכון להיום הנושא של קבלני שיפוצים אינו מוסדר בחוק בצורה ראויה אם למשל ניתן לדוגמא את הנושא של קבלני בניין שיש קבלנים העוסקים בתחומים מסוימים כמו שלד. אלו אסור להם לעבוד בתחום אם הם לא מוצאים רישיון לעבוד בתחומים האלו  וזוהי עברה חוקית. 

לעומת התחומים האלו התחום של קבלן השיפוצים אינו מוסדר בחוק בצורה הראויה.  אמנם קיים סווג בתחום אבל הוא רק בשלבים התחלתיים שלו. 

איך קבלן מוציא רישיון שיפוצים? 

קבלן שיפוצים מורשה מוציא רישיון להיות קבלן על ידי מעבר של קורס ייחודי לקבלני שיפוצים קורס ניתן ללמוד במגוון רחב של מקומות שאושרו ללמד את הקורס הזה  על ידי משרד הבנוי והשיכון 

מי אחראי על הוצאת הרישיון? 

האחראים על הוצאת הרישיון הוא רשם הקבלנים הוא אחראי על בחירת הקבלנים והידיעה שהם עומדים בתנאים לפי החוק.  רשם הקבלנים רושם את הקבלנים האלו בפנקס הקבלנים בהתאם לסיווג המתאים להם. 

הם מקבלים תעודת רישיון המספיקה לשנתיים בלבד  והם צריכים לחדש אותה בכל פעם ניתן למצוא את  קבלנים השיפוצים המורשים בפנקס הקבלנים שבאתר משרד הבנוי  והשיכון.

קבלן רשום

רישום קבלני שיפוצים מה רוצים להשיג?

במדינת ישראל תחום השיפוצים הוא תחום מאד סבוך ורישום של קבלני שיפוצים רוצה להביא למטרה הסופית שבסופו של דבר כל קבלני השיפוצים יעבדו על פי תקנות וכללים מסוימים. 

מה היתרונות של רישום קבלנים רשומים? 

לקבלני שיפוצים רשומים יש יתרונות על פני אנשי שיפוצים שלא קיבלו שנרשמו במרשם הקבלנים :

  • התמחויות רבות – קבלן שיפוצים רשום רשאי לעסוק במגוון רחב של התמחויות כמו צנרת גבס ועוד 
  • השתתפות במרכזים – לקבלן שיפוצים רשום יש אפשרות לגשת למכרזים ובכך גם להתקדם בעסק .,כי המכרזים הללו יכולים להיות גם של משרדי ממשלה אשר יכולים להקפיץ את הקריירה של  קבלן השיפוצים. 
  • העסקת עובדים פלסטיניים – לקבלן שיפוצים רשום יש אפשרות להעסיק עובדים פלסטיניים כולל לקבל את השירותים עבורם. 

ומה לגבי הלקוחות? 

העסקת קבלן שיפוצים רשום גורמת ללקוחות להיות יותר רגועים בעניין  העבודה 

  • קבלן בעל רישיון – למד היטב את כל הנושאים הוא מתמחה הייטב בכל הנושאים האלו כי הוא בעל הכשרה בתחום הזה לאחר שעבר מבחנים והכשרות שונות ולכן הוא מתמחה במקצועות האלו.
  • קבלן שיפוצים רשום טיב העבודה – קבלן שיפוצים מעבר לכך שיש לו התמחויות רבו ושטונו הוא גם אחראי על טיב העבודה כלומר יש לו תנאים שהוא חייב לעבוד הם ולקכן במידה ולוקחים קבלן שיפוצים רשום בטוחים שהעבודה תהיה מוצלחת. 
  • טיב החומרים – קבלן שיפוצים רשום אחראי לבנות רק בחומרים טובים ואיכותיים ולכן אין סיבה לכך שהעבודה לא תהיה טובה ואיכותית. 

מעוניינים לשפץ את הדירה, העסק או המשרד ומחפשים קבלן שיפוצים. סביר להניח שאחד הפרמטרים המרכזיים שעל פיהם אתם רוצים לבחור את הקבלן הוא המחיר, אבל עוד לפני המחיר חשוב מאוד לוודא שאתם עובדים אך ורק עם קבלן רשום שיפוצים. מה זאת אומרת קבלן רשום בתחום השיפוצים? האם קבלן רשום הוא לא קבלן רשום שיכול לבצע כל סוג של עבודת בנייה? האם ישנם קבלנים רשומים בתחום השיפוצים בלבד בעוד אחרים רשומים בתחומים אחרים? איך בודקים את העניין הזה? על כך מסבירים לכם בשורות הבאות המומחים של חברת התקווה, המציעה סל שלם של שירותים מקצועיים לקבלנים ולענף הבניין בכלל, ובכלל זה רישום קבלנים בכל הסיווגים הקיימים.

מה זאת אומרת קבלן רשום שיפוצים?

ובכן, התפיסה הרווחת בציבור היא שישנם שני מצבים בהם יכול להיות קבלן: או שהוא קבלן

קבלן שיפוצים רשום

רשום או שהוא קבלן לא רשום. מן הסתם, אלו הן בהחלט שתי האפשרויות המרכזיות, אלא שבבחירת קבלן לכל פרויקט בתחום הבניין, חשוב לוודא לא רק שהקבלן הוא קבלן רשום, אלא שהוא רשום בתחום הספציפי שבו מתנהל הפרויקט. כך למשל, לא הייתם מזמינים קבלן אינסטלציה לבצע עבודות חשמל רק בגלל שהוא קבלן רשום ולא הייתם מפקידים את משימת בניית השלד של המבנה שלכם על קבלן עפר רק בגלל שהוא קבלן עפר. קבלן רשום שיפוצים הוא קבלן רשום המסווג בתחום השיפוצים. פנקס הקבלנים, מעבר לכך שהוא מפרט את כלל הקבלנים הרשומים בישראל, הוא גם מסווג אותם לתחומי התמחות שונים ולפרויקטים בעלי מאפיינים שונים. סיווג זה קובע למשל שהרישיון של קבלן רשום מסוים תקף אך ורק עבור עבודות שיפוצים בהיקף מסוים ועבור פרויקטים בשטח מקסימלי או בעלות כוללת מקסימלית של איקס מ"ר או ש"ח. הקבלן עצמו יכול כמובן להתקדם לאורך סולם הסיווג בהתאם לרכישת הניסיון שלו לאורך השנים, אך בכל רגע נתון הוא מסווג בסיווג ספציפי שצריך להתאים לפרויקט הספציפי שאותו אתם רוצים לבצע, ובמקרה הזה פרויקט שיפוצים, כנראה ברמה מצומצמת יותר המאפיינת את המגזר הפרטי.

איך בודקים מיהו קבלן רשום בתחום השיפוצים?

כאמור, פנקס הקבלנים המנוהל על ידי רשם הקבלנים במשרד השיכון, מפרט בתוכו את כל הקבלנים הרשומים בישראל ובכלל זה מפרט גם את הסיווג של כל קבלן. פנקס הקבלנים הוא מאגר מידע פתוח וחופשי בו יכול לעיין כל אזרח והיום גם דרך אתר האינטרנט של רשם הקבלנים. כדי לחפש קבלנים רשומים בתחום השיפוצים, תוכלו לעיין בפנקס הקבלנים על פי קטגוריית סיווג שיפוצים. כדי לאתר קבלן ספציפי שאתם רוצים לבדוק האם הוא אכן רשום ובאיזה סיווג הוא רשום, תוכלו לחפש את שמו של הקבלן ובפרטים שתקבלו עליו תוכלו לראות בדיוק מהו תוקף הרישיון שלו, מהו הסיווג אליו הוא משתייך ומהם הפרויקטים אותם הוא מורשה לנהל במונחי עלות פרויקט בש"ח ובמונחי שטח הפרויקט במ"ר. כשאתם בוחרים קבלן רשום לעבוד איתו, חשוב מאוד שתוודאו לא רק שמדובר בקבלן רשום, אלא שאותו קבלן מסווג בסיווג הספציפי שמתאים לפרויקט שלכם או בכל סיווג גבוה יותר.

חברת התקווה היא חברה ותיקה ומובילה, המציעה לקבלנים בישראל סל שלם של שירותים עסקיים ומקצועיים ובכלל זה גם רישום של קבלן רשום שיפוצים. החברה מלווה את הקבלן בתהליך, מגבשת את כל החומרים הנדרשים על מנת להוכיח את זכאותו לרישיון ומסייעת לו להשיג את הסיווג המתאים לו ביותר בהתאם ליכולות שלו, לניסיון שלו, לרקורד שלו ולהיקפי הפעילות שלו.

כלי עבודה של קבלן רשום

מי אחראי על רישום קבלן השיפוצים? 

,האחראי על רישום קבלן השיפוצים הוא רשם הקבלנים. בסמכות רשם הקבלנים לקבוע את התנאים המדויקים  שבאמצעותם יכו ל קבלן שיפוצים להיות קבלן רשום. הוא אחראי על הענקת התעודה וכן על  תוכנית הלימודים בקורס קבלן שיפוצים רשום שבו נלמדים התכנים וההכשרה על מנת לקבל את התעודה. 

מה הם התנאים לרישום קבלנים רשומים? 

על פי התיקון לחוק עבודות הנדסה בנאיות ( שנת 2018 תשע"ח ) קבלן שיפוצים שמעוניין להירשם בפנקס הקבלנים צריך לעמוד בתנאי הסף הבאים : 

  • ניסיון – על הקבלן להוכיח ניסיון מעשי בתחום של 5 שנים 
  • המלצות מקצועיות – על הקבלן להגיש המלצות מקצועיות מלקוחות שעבדו אתו בעבר 
  • מבחני הסמכה של רשם הקבלנים –  מבחנים אלו כוללים תחומים רבים כמו: בטיחות בעבודה, קריאת תוכניות בנייה ועוד.

קבלן שיפוצים הינו קבלן אשר מתמחה בעבודות שיפוצים, בנייה, שדרוגים, והוספה של מבנה חדש. הוא אחראי על מגוון רב של עבודות בנייה ושיפוצים, ביניהם – שיפוצים ביתיים, הוספה של מבנים ותוספות, קבלת היתרי בנייה, בנייה קלה או מחודשת, ודברים נוספים בתחום פעילותו. ישנם שני סוגי קבלים – קבלן רשום, קבלן לא רשום. ללא צל ספק, הקבלן הרשום עם ידו על העליונה.

מה ההבדל בין קבלן רשום ללא רשום?

קיים הבדל אחד ומשמעותי, הרמז נמצא כבר במשפט. קבלנים רשומים מוכרים באגודת הקבלנים, מגיעים עם וותק רב בתחום, ניסיון מקצועי, ותעודות. במילים אחרות, שקט נפשי. בנוסף, קבלנים רשומים מפוקחים ונבדקים באגודת הקבלנים! בקיצור, יש לנו למי לפנות, יש כאן אחריות וביטחון. ומהצד השני, קבלן לא רשום לא מוכר באגודת הקבלנים, לא נבדק או מפוקח כלל. ברוב המקרים, קבלן לא רשום איננו מחזיק בוותק הנדרש, בניסיון המקצועי, או בתעודות ההסמכה.

אם מדובר בפרויקטים גדולים בתחום הבנייה והשיפוצים, כדאי לבחור בקבלן אשר רשום באיגוד. ואם זאת, זכרו – אין שום מחויבות או חובה כל שהיא להירשם לאיגוד הקבלנים הארצי. ניתן גם לבחור בקבלנים לא רשומים, ההבדל היחיד הינו ברישום. המחירים נשארים כמעט זהים. למרות זאת, העדפה וההמלצה היא בחירתו של קבלן שיפוצים רשום, ללא ספק, זוהי הבחירה המומלצת ביותר.

הקרב על המחירים – האם באמת קיים הבדל במחירים?

הקרב על המחירים היא הזירה האכזרית ביותר בישראל. האם באמת קיים הבדל בין שני הקבלנים? התשובה היא, לא. ההבדל המשמעותי והיחיד היא הפיקוח – הרישום באגודת הקבלנים הארצית. ואם זאת, אנחנו מניחים שתקבלו מחירים קצת שונים, מסיבות אחרות ומורכבות יותר. המחירים עשויים להשתנות בהתאם לדרישת הלקוח, מורכבות העבודה, התוספות, החומרים והצוות, ועוד.

המחירים עבור בנייה קטנה בסטנדרט נמוך יעלו לכם החל מ־4,500₪. לעומת זאת, המחירים עבור בניית בית פרטי בסטנדרט גבוה יעלה לכם החל מ־6,000₪. בנייה קלה תעלה לכם החל מ־3,000₪. ומהצד השני, תוספות לבנייה נוכחית, הוספת מרפסת שמש תעלה לכם החל מ־45,000₪. אם תזדקקו לבניית מדד בסטנדרט בסיסי המחיר יהיה החל מ־85,000₪. בעקבות תקופת הקורונה, המחירים עבור בנייה קלה או בנייה רגילה עלו משמעותית. המחירים עשויים להשתנות מעת לעת.

זכרו: אין הבדלים מהותיים בין קבלן רשום ללא רשום. ואם זאת, ההבדל היחיד תופס משקל רב. קבלן רשום יספק לכם עבודה מקצועית ויסודית, הניסיון עומד לרשותו. וכמובן, במקרים של תלונה, יש למי לפנות – איגוד הקבלנים. בחרו בקבלן רשום בצורה מקצועית על פי המתודולוגיה הרשמית.

חברת תקווה מספקת ומעניקה רישיונות לקבלנים בצורה מהירה, חוקית, ומקצועית. מעוניינים ברישיון לקבלת רשום? התייעצו עם הצוות המקצועי של חברת תקווה. לשירותכם תמיד.

רישיון קבלן שיפוצים רישיון קבלן שיפוצים

רישיון קבלן שיפוצים הינו רישיון נחשק בענף הבנייה, מדובר על רישיון אשר מעניק עבודה רבה בשל הביקוש הרב לשיפוצים. הביקוש לשיפוצים התרחב בצורה משמעותית בשנים האחרונות עקב עליית מחירי הדיור, אנשים מעדיפים לשפץ את הבית, מאלף ועד תו מאשר לרכוש נכס חדש.

 

רישיון קבלן שיפוצים – האם זה הכרחי?

ענף הבנייה מתחלקת לנושאים שונים, כאשר ענף השיפוצים מתמחה בתחומי האינסטלציה, טיח, יציקות בטון, גבס ועוד… ענף זה נחשב לפופולרי בקרב רוב האפשרויות העומדות לרשותכם מכיוון שקבלן שיפוצים הוא בעל ביקוש גבוה. עם זאת, מדוע יש צורך ברישיון על מנת לבצע עבודות שונות? נדגיש ונאמר כי אין למעשה חובה ממשית להחזיק ברישיון, ומצד שני כל עוד לא תחזיקו ברישיון תהיו מוגבלים מבחינת פרויקטים אותם תוכלו לקחת על עצמכם.
רישיון קבלן שיפוצים נועד בכדי להרחיב את מנעד העבודה שלכם ואף לאפשר לכם לקבל פרויקטים ממשלתיים. כאשר קיבלתם רישיון קבלן שיפוצים תהיו רשומים בפנקס הקבלנים אצל רשם הקבלנים, בדרך זו כל לקוח או מעסיק שצריך את העבודה שלכם יוכל למצוא אתכם שם, לגלות מהו תחום ההתמחות שלכם ודרגת הסיווג. רוב הפרויקטים הרציניים מגיעים דווקא דרך פנקס הקבלנים בכדי להבטיח את התמחות ואמינות איש המקצוע. מוטב לציין, קבלן שאינו רשום לא יכול לקחת על עצמו פרויקטים גדולים כמו בניית חדר או כל פרויקט המצריך היתר בניה.

רישיון קבלן שיפוצים – קורס מקצועי

ישנו קורס קבלן שיפוצים אשר יסייע לכם להגיע אל רמת המקצועיות אליה אתם נדרשים בשטח. קורס זה נוגע בכל התחומים אותם אתם חייבים להכיר, כך תיכנסו לעולם השיפוצים עם רזומה כלשהו. מלבד לכך, גם קבלנים אשר גם בעלי ניסיון אך ללא רישיון צריכים להגיע לקורס הזה על מנת לקבל את הרישיון המיוחל. הקורס נפרש על גבי 9 חודשים לרוב, תלוי במסלול בו בחרתם. את הקורס יעבירו לכם אנשי מקצוע מהתחום עתירי ניסיון, פלוס ענק עבור המשך העבודה שלכם בחוץ. בסוף הקורס תהיו זכאים לקבל תעודת הכשרה כל עוד עמדתם בכל הדרישות של הקורס.

עוד נקודה אותה אתם חייבים לקחת בחשבון היא בחירת המוסד בו תלמדו. רישיון קבלן שיפוצים יוכר רק אם המוסד בו למדתם מוכר על ידי משרד הרווחה. למעשה, כאשר אתם פונים אל רשם הקבלנים על מנת לקבל את הרישיון עליכם להציג שני דברים, האחד הוא הכשרה והשני הוא ניסיון מוכח, כמו כן גם עבר נקי, טפסים ייעודיים וכן הלאה… לכן, כאשר אתם בוחרים את הקורס בו תלמדו, בראש ובראשונה עליכם לוודא כי הקורס מוכר על ידי משרד הרווחה ורשם הקבלנים.

רישיון קבלן שיפוצים 131

בעבר ענף הבנייה היה עומד כשלעצמו, ללא תתי ענפים וסיווגים שונים. הדבר הוביל לבלבול נורא בקרב הלקוחות ולהרבה עבודות רשלניות. כל קבלן לקח על עצמו פרויקט כזה או אחר ללא שום קשר לניסיונו ולתחום ההתמחות שלו. בשל כך כבר החל משנת 1969 החלו הרשויות לאכוף את ענף הבנייה ולעצב אותו מחדש לפי תחומי התמחות. תחומי ההתמחות מחולקים לענפים שונים ולתתי ענפים המכונים באמצעות מספור. לדוגמא, ענף השיפוצים בעולם הבנייה יהיה

מכונה בפנקס הקבלנים: רישיון קבלן שיפוצים 131.

רישום זה מעיד על עצם היותכם בעלי רישיון קבלן שיפוצים המוכר על ידי רשם הקבלנים. מלבד לכך, עדיין קיימים סיווגים, דרגה 5 שהיא הגבוהה ביותר ודרגה 1 שהיא הנמוכה ביותר. עליית הדרגות מאפשרת לכם להרחיב את תחום ההתמחות שלכם ולקחת פרויקטים גדולים יותר מבחינת היקף עבודה ותשלום. יש להדגיש כי כל עניין הרשומים ועבודה על פי סיווגים נאכף על ידי משרד הבינוי והשיכון ורשם הקבלנים. 

יתרונות באחזקת רישיון

כפי שציינו, ברגע בו אתם רשומים בפנקס הקבלנים כבר יש לכם יתרון על פני המתחרים. עם זאת, רישום בפנקס הקבלנים גם מכניס אתכם לטייטל יותר מקצועי ואמין. כאשר פונה לקוח אל קבלן ללא רישיון ומגלה זאת, הדבר הראשון שעולה בראש של הלקוח הוא "למה הוא לא קיבל רישיון?", שכן מי שאינו מחזיק ברישיון יכול להיות אחד שקיבל דחייה לרישיון עקב רשלנות, הונאה וכן הלאה… לכן, אחזקת רישיון קבלן הינה הכרחית עבור כל קבלן שרוצה להתפתח.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!