קבלן רשום 131

לא צריך לשלם הרבה על רישיון קבלן! מחיר זול מובטח!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

תוכן עניינים:

קבלן רשוםענף הבנייה הוא ענף ריווחי מאד ולכן רבים מין האנשים מעוניינים לעבוד בו .ניתן לראות קבלנים רבים שעוסקים בתחום השיפוצים . תחום זה הוא תחום פרוץ הן מבחינת טיב העבודה והן מבחינת חומרי הגלם אשר משתמשים בהם.  רבים מין הלקוחות שרצו לשפץ את ביתם נעזרו בשירותיו של בעל מקצוע אשר ביצע עבודה שלא רק שהיא אינה איכותית אלא היא גם אינה בטיחותית במקרה הטוב, ובמקרים נוספים השאיר עבודה  שאינה גמורה.  לכן על מנת לתת ללקוחות עבודה איכותית וטובה ועל מנת לגרום לקבלני השיפוצים לקבל עבודות טובות יותר נוצר תקן 131 במאמר זה נדבר על קבלן רשום תקן 131.

מהו קבלן רשום?

 קבלן רשום הוא קבלן שנרשם בפנקס הקבלנים. לכל קבלן יש קוד בעל שלושה מספרים 131 ל קבלנים שיפוצים למשל או 160 לקבלן חשמל כל מספר הינו שונה כל קבלן יכול להירשם למספר רב של סיווגים בהתאם להתמחות שלו, אך במקרה הזה מדברים על קבלן שיפוצים ב131 . קבלן רשום 131 שעומד בתנאים המוצגים מבטיח עבודה איכותית ומושלמת. 

מה המטרה של תקן 131?

כאשר מדברים על ענף הבנייה ניתן לכלול בו גם את ענף השיפוצים, אם מדברים על ענף הבנייה  שכוללת בנייה מאפס כמו שלד למשל החוק קובע כי רק קבלן רשום ברשם הקבלנים רשאי לבצע את העבודה הזו. 

ואילו בענף השיפוצים עד לא מזמן לא הייתה הסדרה שכזו וכל אדם יכל לעבוד בשיפוצים ללא פיקוח.

 דבר זה הביא לכך שלקוחות רבים לא היו מרוצים ולבעיות בנייה .על מנת  למנוע מצבים אלו שהם עלולים לסכן חיים הוחלט  במשרד הבנוי והשיכון לפתוח את הסווג 131 על מנת להסדיר את המקצוע.  כמו כן  אישור זה גם עוזר לקבלנים כי ישנם אנשים שחייבים על פי החוק להעסיק רק קבלנים מוסמכים בלבד כמו אזרחים שהשיפוצים ממומנים על ידי המדינה האישור עוזר לקבלנים להציג את עצמם ככאלה. 

למה יש צורך בתקן 131?

חשוב להבין כי קבלני שיפוצים רוכשים את הידע שלהם בשתי דרכים הדרך הראשונה היא ניסיון והשנייה היא לימודים תקן 131 נועד להסדיר בחוק את הלימודים וקבלת הרישיון של קבלני שיפוצים הסיבה לתקן זה היא פשוט לקבוע  את התנאים וההכשרה המינימלית שעל אדם שרוצה להיות קבלן שיפוצים.

 צריך לדעת. הדרך היחידה שבה ניתן לפקח על לימודי קבלנים היא רק בדרך זאת.  קבלנים אלו יעמדו בתנאים שקבעה הממשלה,  ובמידה ויהיו  ניסיון ומקצועיות יוכלו להירשם כקבלן שיפוצים .

מהם התנאים להיות קבלן שיפוצים?

חשוב להבין כי על קבלן שיפוצים רשום בתקן 131 לעמוד בתנאים שקובע החוק :

  • בעל ניסיון של חמש שנים בתחום השיפוצים בעבודות מעשיות בלבד 
  • בוגר  לימודי הנדסאי או טכנאי ורשום בפנקס ההנדסאים חשוב לברר כי התלמיד למד במוסד בפיקוח משרד התמ"ת 
  • מעבר קורס קבלנים רשומים בהצלחה 

מה קורה לאחר קבלת התקן?

במידה ואדם שהעוסק בשיפוצים קיבל רישיון לעבוד כקבלן שיפוצים מדובר על הסיווג הקל ביותר בהיקף הכספי  הנמוך ביותר קבלן יכול להתקדם לסיווג הבא רק לאחר 3 שנים כאשר כל עבודה צריכה להיות בהיקף של 175000 שקלים עמידה בתנאים אלו הקבלנים יוכלו לעבוד אחר כך בהיקפים גדולים של 1.5 שקלים.

למה כדאי להיות קבלן רשום?

כאשר קבלן שיפוצים הוא קבלן רשום הוא יכול להתקדם מקצועית בהיקפי הכספים  שבהם ניתן לעבוד כמו כן יש פיקוח גם על העבודה של הקבלן .

ראו גם: הוצאת תעודת קבלן רשום

 

רישום קבלן שיפוצים 131 רישום קבלן שיפוצים 131

רישום קבלן שיפוצים… מי צריך את זה בכלל? רבים מהקבלנים היום עובדים ללא רישיון, ולעיתים גם באופן לא חוקי. החוק לא מחייב אתכם תמיד להחזיק ברישיון ייעודי, אך במקרים בו נדרש היתר בניה או כאשר מדובר על עבודה בהיקף רחב, על הקבלן להחזיק ברישיון מתאים לפרויקט הספציפי. קבלן שיפוצים הינו מקצוע נפוץ ומוכר היום, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על רישום קבלן שיפוצים 131.

 

רישום קבלן שיפוצים 131 – מה זה?

ענף הבנייה מתחלק לקבלנים רשומים וקבלנים שאינם רשומים. לא תמיד יהיה חייב בעל מקצוע לעבוד עם רישיון, אלא אם כן ירצה לקחת על עצמו פרויקטים אשר מחייבים אותו לעבוד עם רישיון מתאים. ישנם ענפים שונים בתחום הבנייה ותחת כל ענף יש גם תתי ענפים. רישום קבלן שיפוצים 131 הוא למעשה הרישום שלכם ברשם הקבלנים אשר מעיד עליכם כעל בעלי רישיון לעבודה בתחום הזה, כך גם תוכלו לקחת פרויקטים כאלו ואחרים. עצם זה שאתם רשומים בפנקס הקבלנים מעיד שאתם נמצאים תחת ההכרה של משרד הבינוי והשיכון, סיבה זו תגרום להיצע לקוחות רחב יותר לבקש את שירותכם.

הסיבה לכך שיש צורך ברישום קבלנים על פי תחום ההתמחות שלהם נובעת מטעויות עבר. בעבר היה קבלן עובד בכל תחום בו בחר, בין אם יש לו ניסיון ובין אם לא, מה שגרם לשוק הבנייה להפוך לפרוץ מאוד. עקב כך קם חוק בשנת 1969 אשר הגביל את הקבלן בהתאם לתנאי משרד הבינוי והשיכון ורשם הקבלנים. יש להדגיש כי קבלני שיפוצים מאוד פופולריים היום, אך קבלן שיפוצים בעל רישיון מוכר על ידי הרשויות פחות פופולרי, זהו קלף שיכול לסייע לכם לקבל עבודות נוספות וכמו כן כך תבנו אמון ביניכם ובין הלקוחות.

רישום קבלן שיפוצים 131 – ההבדל בין קבלן רשום ולא רשום

קבלן רשום הינו קבלן אשר מוכר על ידי הרשויות, והרשויות העניקו לו את הרישיון לאחר שהציג מסמכים רלוונטיים, הראה הוכחה של ניסיון ועבר את ההכשרה המתאימה. מצד שני, קבלן שאינו רשום לא בהכרח עבר את אותו תהליך. קבלנים שאינם רשומים מאופיינים כ"חאפרים", אך עם זאת, תמיד יש יוצא מן הכלל. כמו כן, קבלן רשום יכול להעניק לכם מגוון רחב יותר של עבודות אשר יהיו מוכרות על ידי הרשויות. קבלן שאינו בעל רישיון לא יוכל להעניק לכם עבודה אשר מצריכה היתר בניה, אלמלא מדובר על בנייה לא חוקית לכאורה. במשפט, קבלן שאינו רשום הינו בעל סבירות גבוהה יותר לתוצאות רשלניות בעבודה. 

רישום קבלן שיפוצים 131 – מוסד מוכר

על מנת שתוכלו לקבל את הרישיון שלכם ולהפוך לקבלן מורשה עליכם לעבור את ההכשרה הייחודית לענף בו אתם רוצים לעסוק. בשל כך עליכם לפנות למוסד אשר מוכר על ידי משרד הרווחה ועובד בתיאום עם משרד הבינוי והשיכון בכדי להבטיח שההכשרה אותה אתם עוברים מוכרת ונחשבת להכשרה לצורך רישום קבלן שיפוצים 131. יש להדגיש כי נדרש ניסיון בסופו של דבר על מנת שתוכלו לקבל את הרישיון המיוחל, אך גם ההכשרה היא חלק בלתי נפרד מהתהליך לקבלת רישום קבלן שיפוצים.

רישום קבלן שיפוצים 131 – מה יוצא לי מקורס שיפוצים?

בוגרי הקורס מקבלים בתום הקורס תעודה אשר מצהירה על כך שהם עברו את ההכשרה המתאימה לקבלן שיפוצים, כמו כן ניתן להתברג במקומות עבודה, לעיתים אף תוך כדי הקורס. התלמידים צוברים ניסיון מעשי ועיוני כאחד, לומדים על תקלות נפוצות, עוברים מבחנים אשר מחשלים אותם ולמעשה בסופו של דבר יקבלו היתר לעבוד באופן חוקי ומוכר על ידי הרשויות. קבלן מורשה זכאי להיכנס למכרזים של משרדי הממשלה, גופים ציבוריים, חברות פרטיות וכך להגדיל את טווח העבודה שלו, זאת בניגוד לקבלן לא רשום.

לקוחות יקרים – שימו לב!

החוק אינו מחייב אתכם בכל פעם לפנות לקבלן רשום, אלא אם כן תנאי העבודה מחייבים אתכם לבחור בקבלן רשום. המקרים בהם אתם צריכים לעבוד מול קבלן רשום הם במקרים כמו: תוספות בנייה של חדר, בנייה התחלתית, עבודות בהיקף רחב, ולמעשה כל עבודה אשר מצריכה היתר בניה או סך העלויות עולה על 40,000 ש"ח (משתנה משנה לשנה). בסופו של דבר זאת גם האחריות שלכם לוודא מול מי אתם עומדים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!